Start > Körkortsforum > Mina råd efter en avklarad utb…

Mina råd efter en avklarad utbildning

Gäst 2020-12-11 12:19 ! Citera #
Det är många som är oroliga över körkortet och jag var en av dem. Nu när jag avklarat utbildningen vill jag delge vad som hjälpte mig.

Att börja i tid. Jag imponeras av de som lyckas ta körkortet på så kort tid. För mig tog det flera månader av sporadisk träning innan växling satt.

Läs teoriboken. Många gör bara quiz i slutet av sin utbildning. Jag tipsar om att läsa i boken innan varje moment.

Tänk konstruktivt. Man blir inte bättre på matte för att man klagar över matteläraren och samma sak gäller med körningen. Jag kunde känna mig nedslagen av kritiken från min lärare som jahög upplevde som petig. Men slutresultatet blev att jag kämpade mer och inte behövde oroa mig för uppkörningen.

Se till att manövreringen sitter. I början var jag en ren trafikfara eftersom jag behövde fokusera på växlingen. Ha som mål att bli så bra att växlingen sitter automatiskt. Efter ett tag hör man vilken hastighet man har så man slipper stirra på hastighetsmätaren.

Hoppas detta kan vara till nytta för er som precis börjat med övningskörningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov