Start > Körkortsforum > Allt känns så hopplöst

Allt känns så hopplöst

Gäst 2020-12-10 09:06 ! Citera #
Jag frågade min trafiklärare förra gången jag körde hur många lektioner som är normalt att ta där: 18-25. Hon sade att vissa klarar sig på 17 då alla moment måste gå igenom. Jag vet vissa som som bara tar ett fåtal körlektioner och sedan är klar för uppkörning genom sin körskola, så det är väl inte helt fel av mig att jag tänkte att jag klarar mig på 12? Får antagligen ingen körprovstid genom dem om jag inte tar mina 18, och det förvånar mig inte om jag inte kan styra lektioner med det jag tycker vi borde gå igenom. Jag kör extremt mycket hemma för att minska kostnaderna, men 18 lektioner är inte att minska kostnaderna.

Har tagit 4 lektioner och gått igenom 4 och halvt moment. Vill gärna fokusera på stadstrafik och högfartsväg, men, men...

Jag har inte råd att betala för 18 lektioner. Mina vänner tycker dessutom att 18 är mycket och råder mig att byta då dem själva tog under 10. Inskrivningen på en annan körskola skulle kosta också runt 2k vilket skulle kunna gå till lektioner alternativt uppkörning.

Det hela blir inte heller bättre med att mina föräldrar anser att jag ska ta 18 lektioner för att ens klara mig. Jag betalar för allt ur egen ficka.

Jag vet inte vad jag ska göra.
Gäst 2020-12-10 09:40 ! Citera #
Om inte dina föräldrar är extremt pedagogiska och verkligen nördar in sig i handledarboken kommer körningen hemma inte ge lika mycket som körning med trafikskolan. De är ju proffs på vad de gör.

Om du inte litar på skolans bedömning så är det kanske lika bra att du struntar i att ta lektionerna och bokar en uppkörning privat.

Risken är förstås stor att du kuggar och sen inser att du behöver hjälpen från en trafikskola ändå. Men vem vet, du kanske är ett underbarn som klarar det och sparar flera tusen kronor.
Gäst 2020-12-10 10:35 ! Citera #
Snackar vi 40 eller 80 minuters lektioner? Eller annat? Om det är 40 minuters lektioner så låter det normalt. Jag kom igenom alla moment med nio stycken 80 minuters lektioner plus lika mycket privat körning för att nöta in rutin. 10000 för lektioner är ganska okej för en utbildning du har med dig hela vuxenlivet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest