Start > Körkortsforum > 112 eller 14414

112 eller 14414

Will 2020-12-09 09:58 ! Citera #
I teorin står det att jag måste ringa polisen bl.a. Om
En trafikanordning (som en vägskylt) har skadats eller rubbats på ett sätt så jag inte kan återställa den
Jag kört på en parkerad bil och jag inte kan komma i kontakt med ägaren.

Är det 112 eller 14414 (polisens telefonväxel) jag ska ringa då?
Gäst 2020-12-09 12:08 ! Citera #
Är det akut så är det 112.
Är det inte akut så 114 14
Gäst 2020-12-10 00:41 ! Citera #
Will 2020-12-09
I teorin står det att jag måste ringa polisen bl.a. Om
En trafikanordning (som en vägskylt) har skadats eller rubbats på ett sätt så jag inte kan återställa den
Jag kört på en parkerad bil och jag inte kan komma i kontakt med ägaren.

Är det 112 eller 14414 (polisens telefonväxel) jag ska ringa då?
Om inget sett nåt då skit det. Ingen fara.

Ring fan inte den du kört in i...du blir bara påspöad av ägaren o dennes syskon o kusiner i samna veva...inte värt det.
Will 2020-12-10 08:47 ! Citera #
Gäst 2020-12-10
Om inget sett nåt då skit det. Ingen fara.

Ring fan inte den du kört in i...du blir bara påspöad av ägaren o dennes syskon o kusiner i samna veva...inte värt det.
Det är inte ett alternativ för mig, se länken nedan. Kortfattat så räknas det som smitning om någon gör något av sakerna jag skriv i första inlägget (samma sak gäller såklart även vid personskada eller viltolycka). Om polisen kommer på mig att ha utfört smitning ”Riskerar [utövaren av smitningen] böter eller fängelse i högst sex månader. När det rör sig om en parkeringsskada är den troligaste påföljden böter och risken att körkortet blir återkallas”.
lawline.se/answers/foljder-av-en-smitning-fran-en-parkeringsskada
Gäst 2020-12-12 01:41 ! Citera #
Eller som jag skrev Var det är ....brorsan, farsan, kisiner och hela manliga släkten kommer med hot och våld och spöar på en som fanm man får stryk som satan.

Det eller torska kortet.
Martin 2020-12-26 02:52 ! Citera #
Varför skulle dom vilja spöa upp dig om trafikförsäkring är obligatoriskt i Sverige för alla fordon??? Detta innebär att försäkringen betalar skadan som du gjort på någon annans fordon (täcker dock ej din egna).

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest