Start > Körkortsforum > Hur man SERIÖST pluggar teori

Hur man SERIÖST pluggar teori

65/65 2020-12-08 18:02 ! Citera #
Hej alla, har läst på tok för många forum från folk som kuggar gång på gång pga bristande pluggtekniker.

Den enda enkla vägen att klara teorin är faktiskt att vara förberedd, LÄR er något. Låt mig visa hur

- Få tag i något där ni kan läsa riktig teori; en fysisk teoribok eller teori med faktatext online (elevcentralen, trafikskola online)

- Börja engarera er i god tid! Anledningen varför många kuggar är för att de helt enkelt skjuter upp det, alternativt tror att de kan teorin tillräckligt bra utan att plugga. Det gör ni inte. Alltså, börja att ta in kunskap i god tid innan provet. Jag började ca 2 månader innan för att fatta vad jag gav mig in på, bara gör er själva vana att ta in teori lite i taget!!

Men hur pluggar man då? Jag har ju läst igenom boken flera gånger och svarat på frågor online men ändå kuggar jag!
Det du behöver göra är att dela upp kapitlerna. Börja med grundläggande trafikregler, skriv ner det viktigaste nyckelorden. Förhör dig själv! Skriv pluggfrågor! Om det står att det behövs glykol i spolarvätskan för att förhindra att frysa till is, skriv svaret och frågan ’Varför ska man ha glykol i kylarvätskan?’!! Det är superlätt jag lovar du behöver inte oroa dig, jag lovar!!

Frågorna här online räcker inte som ditt enda intag av teori. Du behöver läsa fakta och förstå varför vissa regler finns. När den riktiga teorin kommer och frågan ställs annorlunda kommer du därmed kunna använda den rena faktan för att inse det rätta svaret.

Till sist, var inte hårda mot er själva om ni inte klarar teorin, och var heller inte oroliga inför nästa prov. Det ni behöver göra är att faktiskt lära er hur saker hänger samman och varför det är så. Jag tror på er! Kämpa kämpa kämpa!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov