Start > Körkortsforum > Får man göra teori prov om man…

Får man göra teori prov om man blivit stoppad för olovlig körning? Inte hör nått från polis Transportstyrelsen.

Nisse 2020-12-03 09:25 ! Citera #
Har skrivning fredag stoppad olovlig körning måndags kommer jag kunna gör mitt teori prov inte hört nått från polis Transportstyrelsen..
Gäst 2020-12-03 11:53 ! Citera #
Det tror jag inte . Men du kan ju alltid försöka att göra det ändå ;)
Gäst 2020-12-03 11:54 ! Citera #
Jävligt idiotiskt att köra olovligt när man dessutom håller på att ta körkort :|
Gäst 2020-12-03 13:06 ! Citera #
Trodde inte att man åka dit på de för att man fluttade en tom kaross som skulle bli folkrace bil
Bile rullades 800m
Gäst 2020-12-03 13:06 ! Citera #
Trodde inte att man åka dit på de för att man fluttade en tom kaross som skulle bli folkrace bil
Bile rullades 800m
Nisse 2020-12-03 13:10 ! Citera #
SVAR
Hej,

Tack för att du ställer din fråga till Lawline!

Jag utgår i mitt svar från att du inte blivit dömt för olovlig körning än, och hoppas att jag då uppfattat situationen rätt.

Om åklagare efter att en förundersökning gjorts kommer fram till att åtal ska väckas och du blir fälld för olovlig körning, kan Transportstyrelsen besluta att återkalla ditt körkortstillstånd om detta sker innan du genomför ditt kunskapsprov, eftersom det då kan anses att du inte är lämplig som förare.

Om du däremot skulle bli fälld för olovlig körkort efter att du klarat kunskapsprovet, kommer Transportstyrelsen få kännedom om detta, och ditt körkort kan då bli återkallat och du får då en viss spärrtid som Transportstyrelsen bestämmer. Eftersom den olivliga körningen skedde innan du fått ditt körkort, och alltså innan din prövotid börjat gälla, så kommer du normalt inte behöva göra om dina körkortsprov och/eller dina riskutbildningar. Jag rekommenderar dig att ringa till Transportstyrelsens kundtjänst för körkortsfrågor om du vill få utförligare svar vad som kan hända i just ditt fall.

Hoppas detta gav svar på dina frågor.

Vänligen
Hur ska man tolka de då
Gäst 2020-12-08 09:34 ! Citera #
Gäst 2020-12-03
Trodde inte att man åka dit på de för att man fluttade en tom kaross som skulle bli folkrace bil
Bile rullades 800m
Tveksamt till att hela sanningen på ditt inlägg, Mkt som uteslutists eller vrängts på. Trafikpolisen är inga dumskallar.

Tom kaross, altså ingen motor, säten etc. Och rullades 800m.
Nisse 2021-02-23 11:10 ! Citera #
Precis ingen motor ingen drivlina va i
Men kan ju uppdatera å påpeka de inte va några problem att ta körkort

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest