Start > Körkortsforum > Uppkörning Norrtälje

Uppkörning Norrtälje

Don Pedro 2020-12-02 11:41 ! Citera #
Klarade just min andra uppkörning i Norrtälje efter en bom i Farsta. Kaserngatan 1 har ingången(från parkeringen) på baksidan på ett lite anonymt sätt och det sitter inga tydliga skyltar vid parkeringen eller så. På våning 3 hittar man ett litet väntrum en bit in i korridoren på vänster sida.

Körde vänster från parkeringen och runt, ut mot stora rondellen vid motorvägen. Körde rakt fram och körde till slut upp på motorvägen. Tog en avfart efter cirka fem minuter, svängde vänster över motorvägen och in på en landsväg några hundra meter innan vi vände och körde tillbaka. Kom tillbaka till stora rondellen, tog riktning mot sjukhuset vilket är den tredje avfarten (tror jag). Det ledde oss genom en tunnel och till en rondell i vilken vi tog höger förbi sjukhuset. Vi tog några höger-svängar i lilla samhället innan vi vände och åkte tillbaka samma väg vi kom. Vi tog sedan avfarten in mot centrum i stora rondellen, några rödljus ner så tog vi vänster vilket ledde oss tillbaka till kaserngatan vi började på.

Rekommenderar Norrtälje, ganska lugnt tempo jämfört med Stockholm. Bra skyltat och inte särskilt konstigt. Körläraren var både sträng och givmild med råd. Han rekommenderade att jag skulle fråga honom om jag var osäker på något och han hjälpsam med riktningar när jag var ny i stan.

Lycka till och hoppas det här är till hjälp för någon!
Johanna 2020-12-02 14:03 ! Citera #
Grattis!! :D Jag körde upp i Norrtälje efter att ha misslyckats i Jakobsberg. Dessvärre så placerade jag mig lite dåligt (berodde nog på att jag var lite nervös + ej kört där innan) så vart ej godkänd. Tyckte precis som du att det var lättare att köra där, mindre att hålla reda på. Förarprövaren var en trevlig lite äldre man.

Ny uppkörning nu denna vecka, fast i Jakobsberg igen. Vill verkligen fixa det nu!! Kommer bli så ledsen och besviken på mig själv annars. Läser till ssk så har liksom redan fullt upp, så vore så skönt att ha det gjort bara...

I värsta fall får jag försöka få en ny tid i Norrtälje, innan teorin går ut, men det verkar ju just nu omöjligt :(

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor