Start > Körkortsforum > Är det kört ifall jag misslyck…

Är det kört ifall jag misslyckar kunskapsprovet?

hejsa 2020-11-27 22:32 ! Citera #
Har mitt kunskapsprov för första gången i Januari nästa år. Jag har tittat efter tider nu på trafikverket och tidigast i stockholm och utanför är ungefär i April. Detta gör mig väldigt nervös inför provet. Vänner som tagit proven kunde boka en ny tid inom 1 vecka och jag behöver som det ser ut nu ta det i Maj ifall jag misslyckas?
Det känns som att jag bara har en chans på detta prov. Hade hoppats på att kunna ta körkort innan sportlovet för att kunna få köra bil under resan men det ser ut att vara mindre möjligt nu.
Samma fråga kan ställas inför uppkörningen, tiderna där ser inte ut att förbättras.

Hur tänker andra kring detta, är inte folk oroliga för ifall man kuggar ett prov kan man behöva vänta 4 månader om inte mer för att få ett nytt försök?
Donnan 2020-11-27 23:10 ! Citera #
Sluta grubbla om saker som inte har inträffat än.

Oroa sig för saker som inte inträffat och ligger i framtiden, onödigt och tar fokus ifrån en helt.

Gör ditt kunskaps prov först, sedan boka tid för körprov.

Förbered dig bara så ska du se att det går bra.
Gäst 2020-11-27 23:42 ! Citera #
hejsa 2020-11-27
Har mitt kunskapsprov för första gången i Januari nästa år. Jag har tittat efter tider nu på trafikverket och tidigast i stockholm och utanför är ungefär i April. Detta gör mig väldigt nervös inför provet. Vänner som tagit proven kunde boka en ny tid inom 1 vecka och jag behöver som det ser ut nu ta det i Maj ifall jag misslyckas?
Det känns som att jag bara har en chans på detta prov. Hade hoppats på att kunna ta körkort innan sportlovet för att kunna få köra bil under resan men det ser ut att vara mindre möjligt nu.
Samma fråga kan ställas inför uppkörningen, tiderna där ser inte ut att förbättras.

Hur tänker andra kring detta, är inte folk oroliga för ifall man kuggar ett prov kan man behöva vänta 4 månader om inte mer för att få ett nytt försök?
Ja, om du får underkänt på antingen uppkörningen eller teorin kommer du få vänta, längeee...
Gäst 2020-11-27 23:44 ! Citera #
Känn pressen :)
hejsa 2020-11-28 04:07 ! Citera #
Antar att jag ska sluta grubbla och känna pressen. Får väl se hur det går i Januari i Januari :) .
Måste hitta en tid till risk 1+2 men såklart ska de höjt priset pga corona nu... 3700kr max 8 personer.
Hoppas att man lär sig ngt ut av kursen, tråkigt att risk 1an inte kan hållas under fjärrundervising (100kr) isåfall.
khan 2020-11-28 12:05 ! Citera #
Finns det något att lära mig c kunskapsprovet
Gäst 2020-11-28 20:34 ! Citera #
hejsa 2020-11-28
Antar att jag ska sluta grubbla och känna pressen. Får väl se hur det går i Januari i Januari :) .
Måste hitta en tid till risk 1+2 men såklart ska de höjt priset pga corona nu... 3700kr max 8 personer.
Hoppas att man lär sig ngt ut av kursen, tråkigt att risk 1an inte kan hållas under fjärrundervising (100kr) isåfall.
Träna inför kunskapsprovet och gör ditt bästa. Klarar du det inte så är det heelt lugnt. Gå in varje dag varje timme på Trafikverket och leta efter tider. Har det tider som kommer in redan samma vecka. Känn ingen press allt löser sig. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest