Start > Körkortsforum > Det känns jättedåligt :(

Det känns jättedåligt :(

Ledsen 2020-11-27 21:23 ! Citera #
Hej hörrni, har pluggat teori mycket och de senaste månaderna och kan väldigt mycket, gjorde många slut-test på min teorihemsida (trafikskola online) och fick godkänt ca 60+ rätt.

Grejen är att jag har teori om två veckor och har bara fått underkänt på mina fejk teoritest, som jag förut fick många rätt på. Jag är så orolig över varför det börjar gå dåligt, speciellt nu precis innan teorin!!! Och ja, jag jobbar med djupinlärning och läser boken, och nej jag stressar inte mig själv är bara besviken :(

Är det någon som är i samma sits eller har tips hur jag kan lösa situationen? Tacksam för all respons mvh ledsen
Donnan 2020-11-27 23:17 ! Citera #
Hej.

Ta en ett par dagar från detta.

Sen läs boken i lugn och ro.

Det kommer ska du se, när du är ute och övningskör använd kunskaperna du läst och spplicera dem i praktiken för förståelsen, fråga din körlärare/handledare om saker och regler.

Ett bra tänk är, jag har skyldigheter i trafiken..och konsekvenstänk så ser man saker klarare.

Lycka till, det kommer gå bra ska du sen
Ledsen 2020-11-29 19:45 ! Citera #
Donnan 2020-11-27
Hej.

Ta en ett par dagar från detta.

Sen läs boken i lugn och ro.

Det kommer ska du se, när du är ute och övningskör använd kunskaperna du läst och spplicera dem i praktiken för förståelsen, fråga din körlärare/handledare om saker och regler.

Ett bra tänk är, jag har skyldigheter i trafiken..och konsekvenstänk så ser man saker klarare.

Lycka till, det kommer gå bra ska du sen
Tack så jättemycket Donnan behövde verkligen höra det där :cry: ;)
Veronika 2020-11-30 00:08 ! Citera #
Hej!

Mitt bästa tips, som jag tror var en stor bidragande faktor till att jag klarade teoriprovet var att använde mer än en app/låtsasprov.

Detta pga frågorna ställs på väldigt olika sätt. Gör man enbart testerna på elevcentralen och deras app ”körkort nu” så vänjer man sig vid en vis typ av formulering, vilket gör att man blir förvirrad på det riktiga provet när frågorna ser annorlunda ut.

Jag varvade elevcentralen, Bonniers trafikskola och ”ta körkort”. Alltså 3 olika appar. De ställer väldigt olika frågor och formulerar dem på olika sätt, vilket gör att man är ordentligt förberedd när man väl gör det riktiga provet.

Vill också slutligen säga att provet är inte lika svårt som du tror. Jag var också otroligt nervös innan men blev så lättad när jag var där och såg frågorna. Jag tror att de flesta som kuggar helt enkelt inte tagit det på allvar och läst boken 1-2 gånger eller pluggat veckan innan. Har du pluggat ett par månader så kommer det att gå jättebra. Men som sagt, fortsätt att göra testet och i minst 2 olika appar.

Stort lycka till!
Inte ledsen längre 2020-12-03 12:39 ! Citera #
Veronika 2020-11-30
Hej!

Mitt bästa tips, som jag tror var en stor bidragande faktor till att jag klarade teoriprovet var att använde mer än en app/låtsasprov.

Detta pga frågorna ställs på väldigt olika sätt. Gör man enbart testerna på elevcentralen och deras app ”körkort nu” så vänjer man sig vid en vis typ av formulering, vilket gör att man blir förvirrad på det riktiga provet när frågorna ser annorlunda ut.

Jag varvade elevcentralen, Bonniers trafikskola och ”ta körkort”. Alltså 3 olika appar. De ställer väldigt olika frågor och formulerar dem på olika sätt, vilket gör att man är ordentligt förberedd när man väl gör det riktiga provet.

Vill också slutligen säga att provet är inte lika svårt som du tror. Jag var också otroligt nervös innan men blev så lättad när jag var där och såg frågorna. Jag tror att de flesta som kuggar helt enkelt inte tagit det på allvar och läst boken 1-2 gånger eller pluggat veckan innan. Har du pluggat ett par månader så kommer det att gå jättebra. Men som sagt, fortsätt att göra testet och i minst 2 olika appar.

Stort lycka till!
Hej Veronika!

Tack så jättemycket för ditt svar, det behövdes. Tack för tipset att använda olika appar, ska börja med det!

:lol:
Coachen? 2021-01-07 20:02 ! Citera #
Har ”coachat” min grabb, som kört massor med test på den här hemsidan, gått igenom alla 1023 (ca?) frågorna snart 3 omgångar.
Sista varvet låg han på 94-100% rätt vid alla tester.
Trodde det skulle vara helt lugnt på riktiga kunskapstestet, men han kuggade idag med 65% rätt (42 rätta svar av 65).
Han sa att han inte kände igen frågorna.

Så med facit i hand ger jag tyvärr ”KÖRKORTONLINE.se” EN överstruken geting i betyg.
Det duger inte alls som förberedelse för Trafikverkets körkortstest, eller som läromedel.
Inte för o va sån... 2021-01-07 20:11 ! Citera #
Coachen? 2021-01-07
Har ”coachat” min grabb, som kört massor med test på den här hemsidan, gått igenom alla 1023 (ca?) frågorna snart 3 omgångar.
Sista varvet låg han på 94-100% rätt vid alla tester.
Trodde det skulle vara helt lugnt på riktiga kunskapstestet, men han kuggade idag med 65% rätt (42 rätta svar av 65).
Han sa att han inte kände igen frågorna.

Så med facit i hand ger jag tyvärr ”KÖRKORTONLINE.se” EN överstruken geting i betyg.
Det duger inte alls som förberedelse för Trafikverkets körkortstest, eller som läromedel.
Man ska inte nöta tester. Tester är tester, inget annat. Läs teorin först och testa frågor mot slutet av utbildningen.

Du säger att han nött frågorna 3 gånger och får alla rätt sista gången. Det kan inte, möjligtvis, vara så att han kan frågorna utantill då..?

Vad fick har på sina 10 första prov, innan han kunde frågorna utantill? Dessa är mer rättvisande för kunskapsnivån.

Om jag omformulerar mig... Låt oss anta att han fick plöja igenom Trafikverkets provet 3 gånger och se alla svar. Då skulle han förmodligen få alla rätt fjärde gången, eller hur...?
Mckenzie 2021-01-07 22:58 ! Citera #
Det är alltid bättre att köpa teoriböckerna och elevcentralen som förklarar mycket bättre än alla andra appar eller webbsidor. Låt grabben köra några få lektioner på trafikskolan och gå teorilektioner. Alla lär sig olika och ibland behöver man höra olika exempel för att förstå.

Låt inte grabben nöta i sig frågorna, han måste förstå och kunna känna igen och kunna reagera rätt när han är ute och kör.
jesper 2021-01-08 09:32 ! Citera #
Hej! Förstår hur du känner dig, man blir lätt nervös innan provet och stressar upp sig, ofta då man får fel och tror i sin tur att det kommer gå dåligt på provet. Gjorde själv provet igår med 63 rätt och har inte pluggat så jättemycket, själv fick jag känslan att teoriprovet var lättare än proven på apparna. Själv läste jag igenom boken 2 gånger där andra gången antecknade jag. Sedan kollade jag mycket youtube-klipp som beskriver bra (körkortsidan och sunnes-trafiskola ). Där efter gjorde jag mest frågor. Istället för att stressa upp sig över frågorna som blev fel så rekomenderar jag att du skriver ner dem i lugn och ro och verkligen förstår varför du fick fel. Du klarar det:)
Hase 2021-01-08 11:38 ! Citera #
Tack för tips.Jag tränar på elevencentralen och har 100% men sista gång jag hade 48/65 på teori provet så känna sig besviken från mitt körlärare som inte hjälpa mycket.Jag hade 8 körlektionen men behöver förklarning för teori mycket mer nu ska jag lära bara boken för att hitta(trafikregler)som är mest fel och hoppas att klara provet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest