Start > Körkortsforum > Myt att körlärare säger att ma…

Myt att körlärare säger att man behöver öva mer?

Gäst 2020-11-23 18:55 ! Citera #
Man får ofta höra att ”körlärare säger alltid att man behöver fler lektioner” fastän man är redo för uppkörning. Är det verkligen så? Eller är det fåtal och har bara blivit en myt?
Gäst 2020-11-23 19:18 ! Citera #
Om du ska boka uppkörning via en trafikskola så brukar dem oftast vilja skicka elever som är fullt redo till provet för statistikens skull och därför kan dem vilja att du bokar fler lektioner bara för att vara säkra på att du ska vara godkän, jag hade kört mycket hemma så min trafikskola tyckte att jag behövde 2 dubbellektioner för att vara helt redo. Det kan även variera från skola till skola.
Gäst 2020-12-10 11:51 ! Citera #
Nu har jag nog varit med om motsatsen.
Jag kände mig inte helt 100% redo. Körskolan tyckte det så jag litade på dem mer än min magkänsla. Känns som de ”chansade” lite med mig. Jag hade hellre haft två-tre lektioner till med allmän körning och att bara låta allt ”sätta sig”, men dum som man är lyssnade jag inte på magkänslan.

Kuggade på inte visa god uppmärksamhet.
Gäst 2020-12-11 11:57 ! Citera #
Tycker hellre att de ska låta en köra upp när de är säkra på att man klarar det än att chansa. Hade en ganska tuff lärare som inte släppte igenom sådant som ens handledare hemma hade gjort. Fördelen var att hon menade att jag skulle klara uppkörningen med god marginal när jag väl var klar. Jag hade säkert kunnat spara de sista 3-4 lektionerna men de gjorde mig mer säker och även mindre nervös på uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor