Start > Körkortsforum > Uppsala körprov

Uppsala körprov

B 2020-11-21 00:07 ! Citera #
Hej!

Har bokat uppkörning i uppsala via trafikskola. Undrar hur det va, är det mest landsväg, stad eller motorväg? Dela gärna med er.

//Nervös tjej
Gäst 2020-11-21 18:49 ! Citera #
I Kiruna där du ska köra upp är det mest stadstrafik och landsväg som gäller.
Gäst 2020-11-22 10:50 ! Citera #
När är uppkörningen?
Gäst 2020-11-22 20:27 ! Citera #
Gäst 2020-11-21
I Kiruna där du ska köra upp är det mest stadstrafik och landsväg som gäller.
Kiruna? Jag ska köra i Uppsala.
Gäst 2020-11-22 23:48 ! Citera #
Gäst 2020-11-22
Kiruna? Jag ska köra i Uppsala.
Inspektörerna i Kiruna är ganska stränga. Fundera på en annan stad ifall du är så nervös.
E 2020-11-27 13:14 ! Citera #
Jag körde upp i Uppsala någon vecka sedan. Jag är från Stockholm så jag hade knappt övningskört där tidigare. Åkte dit dagen innan och någon timme innan provet också för att köra runt lite. Det var väldigt många cirkulationsplatser och så var det en del landsväg också, det blev dock ingen motorväg under uppkörningen. Det var en helt okej plats att köra upp på skulle jag säga. Jag kuggade dock på acceleration in på landsväg när jag skulle gå från stillastående till in på en 80-väg. Jag har inte behövt köra på en sån väg tidigare så ska öva på det tills nästa gång men allt annat var bra iaf (hade lite problem med vindrutetorkarna också men det var mest min nervositet som ställde till det haha). Har du kört runt i Uppsala tidigare?
Gäst 2020-11-27 21:41 ! Citera #
E 2020-11-27
Jag körde upp i Uppsala någon vecka sedan. Jag är från Stockholm så jag hade knappt övningskört där tidigare. Åkte dit dagen innan och någon timme innan provet också för att köra runt lite. Det var väldigt många cirkulationsplatser och så var det en del landsväg också, det blev dock ingen motorväg under uppkörningen. Det var en helt okej plats att köra upp på skulle jag säga. Jag kuggade dock på acceleration in på landsväg när jag skulle gå från stillastående till in på en 80-väg. Jag har inte behövt köra på en sån väg tidigare så ska öva på det tills nästa gång men allt annat var bra iaf (hade lite problem med vindrutetorkarna också men det var mest min nervositet som ställde till det haha). Har du kört runt i Uppsala tidigare?
Jag klarade det! Fick en väldigt trevlig och lugnande inspektör, som du sa så det blev det mycket stad och landsväg, ingen motorväg. Jag är också från Stockholm men har åkt och övat i Uppsala väldigt mycket.
E 2020-11-27 22:07 ! Citera #
Gäst 2020-11-27
Jag klarade det! Fick en väldigt trevlig och lugnande inspektör, som du sa så det blev det mycket stad och landsväg, ingen motorväg. Jag är också från Stockholm men har åkt och övat i Uppsala väldigt mycket.
Vad kul! Grattis! Bra att du övade där mycket innan, det ångrade jag att jag inte gjorde ordentligt. Aha, har du kört upp i Stockholm innan då? Hur upplevde du skillnaden isf?
Gäst 2020-11-28 12:30 ! Citera #
E 2020-11-27
Vad kul! Grattis! Bra att du övade där mycket innan, det ångrade jag att jag inte gjorde ordentligt. Aha, har du kört upp i Stockholm innan då? Hur upplevde du skillnaden isf?
Tack! Min första uppkörning var i Farsta och där tar dom ut dig på motorväg alla gånger och dem är väldigt petiga, samt att det är mer trafik än Uppsala. Kan rekommendera Uppsala till dem som vill köra upp.
Gäst 2020-11-28 19:01 ! Citera #
Sluta prata om massa olika städer Uppsala, Farsta bla bla bla.
Människan behöver veta hur det är i KIRUNA!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest