Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Gäst 2020-11-19 12:31 ! Citera #
Några som gjorde sin uppkörning i Södertälje och vill dela med hur det gick? Jag har min där snart och vill gärna veta vad ni fick göra och vad ni tyckte men också vilka ”fel” som är tillåtet/inte tillåtet att göra (inte med meningen såklart).
Tips uppskattas också! :)
Ida 2020-11-25 22:23 ! Citera #
Jepp! Klarade uppkörningen på första. Hade en mycket trevlig upplevelse. :)

Har du kört något i Södertälje tidigare? Jag har kört där så himla mycket att jag kunde nästan alla vägar utantill - men min uppfattning är, efter att ha kört på andra ställen, att det inte är så krångligt. Dessutom var jag så himla nervös att jag efter provet typ inte hade någon aning om vart vi körde ;)

En del cirkulationsplatser finns, och du kommer med stor sannolikhet få köra på någon av landsvägarna mot exempelvis Pershagen. Jag körde landsväg, mindre landsväg och motorväg + en backparkering på parkeringen Ica Maxi vid Moraberg. Ett annat tips är att öva lite på vägarna kring Trafikverket, finns en järnvägskorsning typ precis bredvid där man kan få köra. Jag körde även genom själva stan, och där finns det lite kluriga ställen där högerregeln gäller och det därför är viktigt att hålla koll på bilarna som kommer från sidorna.

Du kanske redan har haft din uppkörning, men om inte så önskar jag dig ett stort lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor