Start > Körkortsforum > Hur känns det att få underkänt…

Hur känns det att få underkänt?

Gäst 2020-11-15 19:42 ! Citera #
Jag har uppkörning om ett tag och vill förbereda mig på hur det känns att få underkänt. Hur reagerar man i en sån situation?
Gäst 2020-11-15 19:48 ! Citera #
Beror på, hur reagerar du på andra saker i livet? Vissa börjar gråta och andra kidnappar inspektören och kör iväg. Själv gick jag ur bilen och åkte hem.
Guest 2020-11-16 10:59 ! Citera #
Jag blev underkänd idag för något så litet som att träffa trottoarkanten lite under backning runt hörn -
Det känns ju inte jättebra att bli underkänd, oavsätt va grunden är, men det är ju inte egentligen någon big deal - gå hem, träna på och rätta till det du har gjort fel och sen prova igen.

Men lycka till på provet :-)
Gäst 2020-11-16 12:10 ! Citera #
Guest 2020-11-16
Jag blev underkänd idag för något så litet som att träffa trottoarkanten lite under backning runt hörn -
Det känns ju inte jättebra att bli underkänd, oavsätt va grunden är, men det är ju inte egentligen någon big deal - gå hem, träna på och rätta till det du har gjort fel och sen prova igen.

Men lycka till på provet :-)
Jag tror inte på dig. Jag gjorde en del fel på min uppkörning men fick godkänt ändå.
Guest 2020-11-16 15:06 ! Citera #
Gäst 2020-11-16
Jag tror inte på dig. Jag gjorde en del fel på min uppkörning men fick godkänt ändå.
Du behöver inte tro på mig, det gör det inte mindre sant... Det var Grunden jag fick muntligt, och jag har protokollet, som säger exakt det samma. Jag tror hon bara var på dåligt humör, pluss att hon hadde med en ”upplärning” som skulle bli inspektör, så hon var nog extra kritisk på grund av detta.
Gäst 2020-11-16 16:45 ! Citera #
Guest 2020-11-16
Du behöver inte tro på mig, det gör det inte mindre sant... Det var Grunden jag fick muntligt, och jag har protokollet, som säger exakt det samma. Jag tror hon bara var på dåligt humör, pluss att hon hadde med en ”upplärning” som skulle bli inspektör, så hon var nog extra kritisk på grund av detta.
Jaha, ok, jag tror på dig. Men varför i hela friden skulle man köra upp på trottoarkanten? Det var faktiskt onödigt gjort.
Förarprövaren 2020-11-16 21:11 ! Citera #
Hej!
Det finns mycket att säga om backning. En del av det säger jag här (klicka på länken nedan).
Ett litet misstag vid backning ska inte leda till ett underkänt resultat på körprovet. Om det blir till ett ingripande så kan det bli underkänt - men inte alltid!
Här nedan är ett utdrag från min blogg om just backning.

”Det enda manövreringsmoment som alltid ingår på ett körprov är backning. Backningen måste inte vara runt ett hörn. Inspektören kan välja att låta dig backa i samband med t.ex. parkering. Även om du fått godkänt på din första uppkörning och är tillbaka för ett omprov kommer du, i någon form, få visa att du kan backa.” Läs hela här:
https://uppkorningblog.com/2016/08/15/backa-runt-horn/

Här kan du läsa ett till inlägg som knäcker en del myter, bla om backning:

https://uppkorningblog.com/2017/05/27/myth-busted/

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest