Start > Körkortsforum > Tips för att klara andra uppkö…

Tips för att klara andra uppkörningen??

anonymt 2020-11-15 17:27 ! Citera #
Hej jag ska snart ha min andra uppkörning.
Sist kuggade jag på grund av manövereringen och nerver. Jag har ingen bra handledare så har inte fått öva som jag behöver men har gjort mitt bästa nu är det dags igen lika bra att köra på.

Sist sa han jag körde upp med att jag inte accelererade på motorvägen men det gjorde jag visst det. Jag gjorde på samma sätt som jag gjort med en körskollärare en månad tidigare, han sa att jag ska ha i treans växel som jag gjorde då när jag svänger in på acclerationsfältet och ökar hastigheten sedan hoppa till sexan då. Men det var fel på uppkörningen då tydligen.

Också skulle jag vilja ha tips på hur man är avslappnad. Jag har ADD så blir väldigt stressad i huvudet och väljer jämt fel fil e. Ja nu tänkte jag ta en betablockerare innan jag kör upp så kommer ju gå bättre då och när jag övningskörde igår valde jag rätt filer varje gång men fick verkligen sitta innan jag körde då och gå igenom vägarna i mitt huvud om och om igen och banka in i mig själv att jag måste svänga in på rätt fil. Har av någon anledning en tendens att alltid ta vänsterfilen om jag inte anstränger mig och säger till mig själv att ”ne nu ska du ta högerfilen här” .Det enda som hjälper är när jag hamnar i lite sådär autopilot-.mode när jag har kört länge då blir det rätt av sig självt för då har jag blivit avslappnad i huvudet men så kan man ju inte göra på uppkörningen alltså för den är ju bara en 40 minuter och man måste köra sådär avslappnat från början liksom och jag kan ju inte övningsköra innan heller då för min handledare jobbar ju då och har ingen lust att ta leldigt för det så alltså har ni några tips ??

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov