Start > Körkortsforum > Godkänd körprov i Hisingen

Godkänd körprov i Hisingen

Körkorts jagare 2020-11-13 12:05 ! Citera #
Hej alla goa människor :)

Hade uppkörning idag på Hisingen och klarade på första försöket. Hela körkortet tog mig 4 dag. I tisdags hade jag risk ettan, onsdag risk tvån i Storaholm, torsdag kunskapsprov och idag körprov. Allt gick bra! Effektiv bromsning fick mig överraskad eftersom jag var inte bredd för det. Tips, ha inte brottom och inte stressa särskild när ni gör ett lätt fel under körning. Jag kan besvara några frågor om ni undrar något. Lycka till till er som vill ta körkort.
Kajsa 2020-11-13 15:07 ! Citera #
Vilka vägar körde du i hisingen?
Gäst 2020-11-13 15:36 ! Citera #
Först sa han kör mot Säve och efter flera rondler san han stanna i parkeringsfickan. Sedan fortsatte jag mot Säve vägen. På korsningen bad han mig att backa i hörnet vilket var otroligt svårt eftersom det var lagom trafik men dåligt sikt. Tog 10 minuter att backa runta hörnet på grund av flera bilar som körde på vägen. Här är det jätte viktigt, ta all tid du behöver å lugnt. Sedan svängde jag vänster i Rondeller och det var brant asså uppförsbacke men klarade. Till min överraskning bad mig att köra i 60 km/h och jävla hårdbromsa . Jag sa till mig själv skojar han med mig. Bromsade med min höger fot med allt kraft jag hade och bilen stannade som fan å stängde. Han var glad och skrattade. Sedan körde jag på Landsvägen smal och krokig väg. Kolla runt och kör liten snabbare än skyltarna. Du behöver inte vara perfekt men kan köra bilen till en godkänd nivå. Sista han sa var att följa skyltarna mot centrum och vi kom tillbaka. Inom 25 minuter bestämde han att jag är godkänd och skrev i sin dator Men jag bajsade på mig själv för att jag trodde att jag gjorde större fel vilket var då fel växling men bestämde mig att inte ge upp. Efter vi kom tillbaka sa han att jag godkänd och jag var ckokad. 4 dagar på allt. Kanonbra. Vad vill du veta mer kompis?
Johanna 2020-11-13 16:48 ! Citera #
Stort grattis!! :D Måste kännas så extremt skönt att klara det på första!

Jag har kuggat två ggr nu pga mindre misstag och nu finns det inga tider förrän i februari/mars. Så segt!! Kostar ju så mycket också. Känner knappt för att fira min födelsedag i helgen :cry:
Tanya 2020-11-13 22:57 ! Citera #
Vad för parkering fick du göra?
Gäst 2020-11-14 15:11 ! Citera #
Tanja
Fick backa i hörnet på en vanlig korsning men mycket skymd sikt
Ja 2021-05-10 20:18 ! Citera #
Klarade min uppkörning idag! Hade aldrig någonsin kört på Hisingen innan så var jättenervös men det gick hur bra som helst.
8-)
Mia 2022-02-08 22:10 ! Citera #
Uppkörning i Hisingen såå nervös är jag då har kuggat två gånger :( har ni något tips tacksam för det

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo