Start > Körkortsforum > Motiverande tråd för er som bö…

Motiverande tråd för er som börjar tappa hoppet.

Johanna 2020-11-04 16:22 ! Citera #
Plus att det är automat jag kör vilket gör det hela bara ännu mer skämmigt, det är ju ändå så mycket lättare att köra än manuell. Men inte ens det fixar jag suck :x
Gäst 2020-11-04 16:36 ! Citera #
Johanna 2020-11-04
Jag kuggade idag för andra gången pga småsaker som jag uppenbarligen bara gör pga nervös. Så förbannat jävla störande, ursäkta språket men börjar bli så less. :cry: Har typ 0 pengar kvar och går samtidigt en krävande utbildning (sjuksköterska) och jag tappar liksom motivationen till allt. :(
Vad gjorde du för fel?
Nervös 2020-11-04 17:00 ! Citera #
Johanna 2020-11-04
Jag kuggade idag för andra gången pga småsaker som jag uppenbarligen bara gör pga nervös. Så förbannat jävla störande, ursäkta språket men börjar bli så less. :cry: Har typ 0 pengar kvar och går samtidigt en krävande utbildning (sjuksköterska) och jag tappar liksom motivationen till allt. :(
Känner också så! Har tappat motivationen och är besviken på mig själv :cry:
Johanna 2020-11-04 17:22 ! Citera #
Jag placerade mig fel när jag skulle köra ut från Trafikverket, dock justerade jag detta snabbt. Placerade mig fel typ två ggr till efter detta, förstår inte varför det blev så, inte haft några större problem med detta under körlektionerna :( Sen tyckte han att jag körde lite för sakta på landsvägen, jag körde strax över 70 uppåt 80 (80 hastighetsgränsen). Detta gjorde jag då vägen kändes en aning hal och det var kurvor. Var ej mycket bilar ute. Kan tilläggas att jag aldrig övningskört i Norrtälje tidigare, gjorde uppkörningen där då det var slut på tider nära mig. Nu finns det inga nya förrän i typ februari-mars. Teoriprovet går ut i mars.... :o
Nervös 2020-11-04 18:39 ! Citera #
Johanna 2020-11-04
Jag placerade mig fel när jag skulle köra ut från Trafikverket, dock justerade jag detta snabbt. Placerade mig fel typ två ggr till efter detta, förstår inte varför det blev så, inte haft några större problem med detta under körlektionerna :( Sen tyckte han att jag körde lite för sakta på landsvägen, jag körde strax över 70 uppåt 80 (80 hastighetsgränsen). Detta gjorde jag då vägen kändes en aning hal och det var kurvor. Var ej mycket bilar ute. Kan tilläggas att jag aldrig övningskört i Norrtälje tidigare, gjorde uppkörningen där då det var slut på tider nära mig. Nu finns det inga nya förrän i typ februari-mars. Teoriprovet går ut i mars.... :o
Jag hade det motsatta problemet. Höll mig under hastighetsgränserna men provförättaren tyckte ändå att jag körde för snabbt pga risk för halka ute :(

Hur tar jag mig förbi detta? Har varit nedstämd och gråtit hela dagen :cry:
johanna 2020-11-04 19:44 ! Citera #
Samma här, sämsta dagen nånsin typ. :cry:
Besviken 2020-11-04 20:13 ! Citera #
Hej alla!
Igår blev jag underkänd för tredje gånger :cry:
Jag köpte paket lektioner i en skolan i våras, och de tyckte att jag varit tillräckligt bra att jag skulle köra upp i september. Skolan bokade uppkörning tid för mig. Men det fanns brister i min körning. Efter första underkänd köpte jag flera till lektioner. Min man som är min handledare på hemmaplan ( och som jag kan inte köra med pga han har inte tålamod till min körning) tycker att skolan inte lärde mig någonting. Finns det flera som känner samma? Så besviken på det!
Dålig sätt att behålla elev !!
Janne 2022-09-19 17:27 ! Citera #
Gäst 2020-11-03
Ja du hade tur att du fick en bra inspektör. Sist kuggade jag för att jag råkade köra över en heldragen linje på motorvägen det var det enda misstaget :?
Haha gigantiskt jävla misstag ju. Fy fan vd människor saknar självinsikt.

Sen finns det såklart de som får kämpa för att de har idioter till körlärare eller har verkliga problem. Att ”missa heldraget” är dock något du får skylla på dig själv.
Gäst 2022-10-13 16:39 ! Citera #
Ni blir kuggade av en anledning.
Är faktiskt glad över att se att det blir hårdare, är så mycket idioter ute på vägen i alla fall. Nervösa vrak ska inte sitta bakom en ratt!

Nu om dom kunde ta av sig diskrinimerings mössan och vara lika hård mot invandrare så skulle trafiken bli avsebärt bättre inom några generationer, dom kör överlägset sämst och kan inte ens läsa skyltarna.

Övningskör mer och sluta boka teori och uppkörning för tidigt. Speciellt ni med 2 eller fler kuggningar.
S 2022-10-13 17:13 ! Citera #
Hej! Tack för ditt motiverande inlägg. Jag ska köra upp nästa vecka. Det är mitt andra försök. Denna gången ska jag använda trafikverkets bil. Är nervös då jag ska köra upp med en bil man aldrig kört innan. Tyckte du det var svårare att använda trafikverkets bil än trafikskolan?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 19:03
1
I dag 18:28
2
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov