Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning i Sollentun…

Klarade uppkörning i Sollentuna

Hummus 2020-10-27 15:34 ! Citera #
Idag hade jag min uppkörning i Sollentuna kl 13:50. Det var mitt första försöket. Jag körde volkswagen golf. Har aldrig kört med en trafikskola innan. Övat bara hemma mina föräldrar men tog en lektion förra veckan från en trafikskolan i Sollentuna bara för att se hur prov rättare vill att jag ska köra bilen. Personen jag körde med heter Krister. Han var väldigt snäll och trevligt och var tydligt med instruktionerna så det blev lättare att köra.

Det finns två grejer som jag måste erkänna och förklara till er. Det första är att man känner sig väldigt nervös innan provet och det finns inget du kan göra så att den går bort. Den går bort bara när du sitter i bilen. Den andra är att, som folk säger, om du kan köra bil då skulle det vara inte något problem att klara uppkörningen och det är sant. Har inte övat så mycket i Sollentuna men jag gjorde massa grejer för att visa bedömare att jag kan köra bilen samt är jag medveten om vad händer kring bilen.

Har ni några frågor kan ni bara ställa in dem och jag ska göra mitt bästa att svara tillbaka. Lycka till och ge aldrig upp!
Gäst 2020-10-27 21:00 ! Citera #
Skönt att höra! Grattis :) kör försiktigt!
Nervös 2020-10-27 22:08 ! Citera #
Stort grattis till körkortet! :)

Körde du upp med trafikverkets bil? Om du gjorde det, har du någon tips gällande upp och nedväxlingen? Saker jag ska tänka på allmänt när jag kör med trafikverketsbil? Hur gick din säkerhetskontroll till? Körde du mycket stadstrafik?

Blev lite många frågor, hoppas du orkar svara dem :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor