Start > Körkortsforum > Kuggat 4 gånger

Kuggat 4 gånger

Nea 2020-10-26 14:01 ! Citera #
Hej! Har kört mopedbil 3 år och kan köra utan några som hälsa problem, tänkte dela med mig av mina uppkörningar och se vad ni tycker.

Uppkörning 1:
Körde med en gubbe som frågade mig var jag kom ifrån, jag sa var och han svara ”ahh du är sån rikemansunge från ******”
vi körde runt, allt kändes bra, jag sa till han när jag saktade ner ex ”här saktar jag ner för det är skymd sikt och det kan komma lekande barn” han ba nej gasa på, det kan komma barn överallt skit i dem. Tyckte det kändes väldigt konstigt.
Kuggade eftersom jag alltså var alldeles för försiktig...

Uppkörning 2:
Samma gubbe igen.... Sa till honom om det hade gått bra om han hade kunnat säga mer vänder och höger eftersom jag hade migrän vilket gör att det är svårt för mig att fokusera på liten text. Absolut sa han.
Vi körde iväg, han sa till mig att leta efter en blå skylt (1 av 4) på denna blåa skylt skulle det stå 5 olika ställen och en av dessa ställena skulle sluta på ett T. Detta kändes så taskigt men vad skulle jag säga? klarade det iallafall.

Sen säger han till mig ”kom ihåg att det är 70 här” jag svarar ”det står det är 90” han bara jag säger 70.. Sen när jag väl kör 70 ifrågasätter han mig varför jag ej gasar på för någon är bakom mig? Men han sa till mig 4 gånger att jag skulle lyssna på honom och köra 70...

Sen i slutet står det en sop bil parkerad, han ber mig då köra upp på en trottoar kant för att komma fram, säger nej man får inte det flera gånger sen ber han mig föra det för 5 gången så får göra det men bilen var helt annorlunda än dem jag kört tidigare så får ett lätt motorstopp.

Anledning till att jag kugga : Kör över trottoarkant, motorstopp och kör 70 på 90 väg. Dock skrev han helt andra saker på mail.


Uppkörning nr 3:
Samma gubbe inleder till platsen fast med hans vän. Fick hans vän men de var ändå inte sån tur. Gubben sitter och lyssnar högt på radeon i bilen om våldtäkter (har själv blivit våldtagen) så inte så jätte roligt och lyssna på när man har uppkörning. När vi kört tillbaka ska jag få resultatet ”det finns en väldigt tydlig anledning till att du kuggat vilket du nog förstår själv” nej svarar jag och att han gärna får förklara vad det är. Han blev otrevlig och tyckte jag var helt dum som inte förstod varför ”du kollade alldeles för mycket i backspeglarna”

Asså förlåt men vad är det ens för anledning???



Uppkörning 4:

Ny gubbe, kändes bra, fick svar ” du kollar för mycket” jag bad han utveckla och han sa att jag kollar på för mycket oviktigt ”du ska inte kolla om någon kör när dem har rött, det är onödigt”
Jag vet inte om jag är dum men jag ser det som en självklarhet att slänga ett snabbt öga så man vet att ingen kör ändå.


Har alltid fått höra att man bör kolla extra mycket på en uppkörning, någon annan som blivit kuggad pga att man kollar för mkt?

Detta tär så mycket på mitt självförtroende :cry: :x
Gäst 2020-10-26 15:23 ! Citera #
Haha, vilken gubbe :) Vad är det får håla du kör upp i egentligen? Samma gubbe 3 gånger :lol: Testa ett annat ställe :o
Gäst 2020-10-26 15:54 ! Citera #
Du lägger väldigt mycket fokus på vad ”gubbarna” säger och gör.
Stäng av radion och koncentcentrera dig på själva körningen.
Wtf 2020-10-26 16:28 ! Citera #
Wtf de här kan inte vara sanningen. Vilken stad kör du upp i? Det låter helt konstigt och dem kan inte vara såhär otrevliga
Kerran 2020-10-27 08:55 ! Citera #
Du borde anmäla trafikinspektören. Skriv in till Trafikverket och berätta om dina upplevelser. Hitta en körlärare på en körskola som du trivs med som kan stötta dig. Tala om vad du varit med om. De känner till trafikinspektörerna i den stad skolan är och om läraren är seriös så talar de också med inspektören efter ditt prov och följer sedan upp med dig. Fråga läraren innan förarprovet att du önskar detta då du har varit med om dessa hårresande historier.
PS Radion behöver vara av när du kör.
Håller tummarna för dig.
Nä, men inte ska väl lilla jag 2020-10-27 09:03 ! Citera #
Inget illa menat, men man kan fråga sig: vill jag möta en förare som är så mjäkig att hen inte vågar stänga av radion? Hur lätt faller en sån förare för grupptryck?

Kom på en grej... Det där med att han sa 70 när det är 90, kan han ha testat dig för just grupptryck?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo