Start > Körkortsforum > Uppkörning Järfälla

Uppkörning Järfälla

Gäst 2020-10-23 09:57 ! Citera #
Jag har uppkörning snart i Järfälla och undrar om det finns några här som nyligen har kört upp där? Hur var det isåfall, vart fick du köra? Jag kör automat. Tacksam för svar, börjar bli nervös!!
Mani 2020-10-23 10:31 ! Citera #
Jag har oxåå dääär tacksam för svart och jag hoppas att det går bra för dig
Johanna 2020-10-23 10:37 ! Citera #
Hoppas det går bra för dig med! :lol:
Gäst 2020-10-23 11:26 ! Citera #
Viksjöleden vid Veddesta mot E18. Jag fick först köra mot Oslo, av vid första avfarten efter bara några hundra meter för att planera upp på E18 igen mot Stockholm och då måste man först köra igenom en cirkulation. Fick på E18 direktiv mot Vällingby, men sedan körde vi mot Tensta och fick stanna i en liten backe för att sedan svänga in vänster på en parkeringsplats i ett bostadsområde. Där skulle jag backparkera vart jag ville så länge det var bredvid ett annat fordon.
Sen fick jag direktiv att köra tillbaka mot E18 Oslo. Svängde av vid Barkarby, Viksjöleden tillbaka mot Trafikverket.
Johanna 2020-10-23 12:45 ! Citera #
Tack för svar! :D Hur gick det, blev du godkänd? Hur var inspektören? Upplevde du uppkörningen som svår?
Gäst 2020-10-23 23:20 ! Citera #
Ingen fara! Jo tack jag blev godkänd :) och inspektören var trevlig, frågade om jag ville ha det tyst eller så men vi pratade lite grann när det passade liksom.
Där vid Veddesta är det mycket trafik under rusning, inte att det är svårt på så sätt eftersom det går ganska långsamt men det är verkligen fordon överallt och alla vill hem (eller någon annanstans haha), så ha bra uppsikt. E18 var också väldigt trafikerad så gör som du är lärd, samspela vid påfarter. Håll koll bakåt, döda vinkeln etc. Det var mycket lastbilar på E18 när jag körde, försök håll avstånd, om du har en tight bakom dig - gör långsamma inbromsningar även om det ändras från 80 till 70.

Men annars tycker jag att det var en ganska tacksam sträcka att köra.

Ta det bara lugnt och tänk att du bara skjutsar personen bredvid dig. Det finns två utfall, antingen så blir du godkänd (med rätta) för att du är redo att ta dig an vägarna ensam eller så kuggar du (med rätta) och då var du isåfall inte redo än men det är inget att bryta ihop för, du gör nog bara dig själv en otjänst isåfall.

Positiva tanker, det kommer gå bra! Lycka till.
Johanna 2020-10-23 23:42 ! Citera #
Stort grattis till körkortet! :D Tack så jättemycket för utförligt svar, uppskattas!
Tar med mig dina råd :)
Anders 2020-10-23 23:43 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa vecka på tisdag klockan13.50 och jag ska köra upp i Sollentuna. Det finns något som jag undrar om. Ni vet att det finns två stora rondeller back to back på högersidan när man kommer ut från Trafikverket. Om man ska tå vänster i den andra rondellen alltså mot Arlanda, ska man lägga mig i vänster fil efter den första rondellen eller ska jag stanna kvar i den höger fil efter första rondellen? Frågar för att om man ska svänga vänster i rondellen ska man alltid ta vänster fil men eftersom det finns en små bit mellan rondellerna, själv känner jag som att det skulle inte vara lämpligt.

Någon som kört upp i Sollentuna?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 21:48
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest