Start > Körkortsforum > Kuggat 4 gånger med 51p...hjäl…

Kuggat 4 gånger med 51p...hjälp!!

Alice 2020-10-22 18:13 ! Citera #
Har kuggat teorin med 51p varje gång... Vet helt sjuk och så jävla bittert...
Jag känner att jag behöver hjälp med att ändra taktik med mitt pluggande. Jag vet inte hur jag ska göra längre...

Är det någon annan som har kuggat som mig som bytt taktik och sedan klarat det?

All hjälp uppskattas <3
A 2020-10-22 18:51 ! Citera #
Nej vad jobbigt, vet hur de känns! Jag kuggade 2 ggr, första gången (hade ärligt knappt ens övat) fick jag 47 poäng (mitt eget fel, trodde bara jag kunde) , andra gången övade jag ca 2 veckor och kuggade med 50 poäng. Sen kände jag nä nu måste jag klara detta. För mig funkade taktiken att göra teoriprovet här på körkortonline och dom jag svarade fel på läste jag igenom, gjorde anteckningar så jag verkligen förstod frågan, och svaret såklart. Inte så att man lär sig utantill frågorna , om du förstår hur jag menar. Tillslut klara jag provet. Aldrig tagit en enda teorilektion,ägde inte ens en ngn bok , gjorde alltså allt privat.

Jag gjorde anteckningar och läste igenom dom områderna som va mina svaga (tex släpvagnar, ”räkna ut uppgifter” och miljö.

Kämpa på, ge inte upp! Känslan när man får körkortet är frihet (kände jag iaf :) )
Alice 2020-10-26 12:21 ! Citera #
Tack för tipset!

Jag gjorde som du sa och fick en tid i morse och klarade det!!! Äntligen!! Tack Tack Tack!!
Björn He 2020-12-06 22:35 ! Citera #
Det enda man kan göra för att kunna klara teoriprovet är väl att läsa igenom hela Körkortsboken om och om igen ända tills man känner att man kan bokens innehåll HELT utantill. Så gjorde i alla fall jag själv efter att ha blivit kuggad på första försöket, med bara 45 poäng, som främst berodde på misstaget att åka till provet utan att läsa Körkortsboken; jag tänkte inte på att man måste läsa Körkortsboken innan provet. Men jag lärde mig av misstaget och köpte en Körkortsbok och läste den så noga jag bara kunde tills jag kände att jag kunde boken utantill, och först då bokade jag tid för nytt prov, och blev då godkänd på andra försöket, med 52 poäng - och 52 av 65 möjliga är ju lägsta poängen som krävs för godkänt resultat.
Gäst 2020-12-07 13:01 ! Citera #
52 godkända är ett riktigt gummi-resultat. Med så svagt resultat är det på håret om man klarar en uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
1
I går 22:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest