Start > Körkortsforum > Trafik bröt?

Trafik bröt?

GÄST 2020-10-22 17:18 ! Citera #
Under en vänster sväng hamnade jag på vänster sida av mitträcke av en 40 väg. 2 Bilar som var i samma körbana men i körfält bredvid tutade och jag fick stopp direkt på bilen innan kör in backade direkt efter och körde sedan i rätt körbana. Det var inga andra billar eller någon som blev hindrade. De 2 bilarna var redan stilla på grund av att det var röd för dem samt i den körfält som jag var på väg satt komma in var inga bil.

Kan detta var tillräcklig för indrag av körkort under provtid?
Gäst 2020-10-24 09:45 ! Citera #
Fattar ingenting av det du skrev.
Brun hårig tjej 2020-10-24 10:58 ! Citera #
Fattar också noll. Men kort svar:

Blev du tagen av polis på plats? Om nej, så händer inget. Man måste bli påkommen av polisen för att få körkortet indraget.

----
Reklam för min butik: kassa medarbetare sökes!
GÄST 2020-10-24 17:59 ! Citera #
Hej igen,

Kortfattat... I en vanlig korsningen svängde jag vänster och var på väg in mot färdriktning...hade en polis på plats skulle bli böter, indrag körkört...?
Gäst 2020-10-24 22:03 ! Citera #
GÄST 2020-10-24
Hej igen,

Kortfattat... I en vanlig korsningen svängde jag vänster och var på väg in mot färdriktning...hade en polis på plats skulle bli böter, indrag körkört...?
Du svänger altså till vänster och du körde ”mot” färdriktningen...och Polisen står där och stoppar dig?

Har vi förstått detta rätt.
GÄST 2020-10-24 22:35 ! Citera #
Precis, men detalj... ”Nästan”.
Gäst 2020-10-25 07:54 ! Citera #
Förstår fortfarande inte. Var polisen där och stoppade dig? Ja eller nej?
GÄST 2020-10-25 10:26 ! Citera #
Inga polis var på plats men andra föraren som tutades skulle kunna nog anmäla.
Jessan 2020-10-25 10:46 ! Citera #
GÄST 2020-10-25
Inga polis var på plats men andra föraren som tutades skulle kunna nog anmäla.
Väldigt osannolikt att föraren anmäler, ännu mer osannolikt att det leder till något.

Det låter som ett ganska milt ”brott”. Inget som körkortet återkallas för, oavsett om man har prövotid eller inte. Tror ärligt att om polisen var på plats skulle de inte bry sig om att göra något, kanske bara ge en tillsägelse.

För återkallelse krävs normalt att man kör mycket för fort eller kör mot rött typ.
Gäst 2020-10-25 10:53 ! Citera #
Jessan 2020-10-25
Väldigt osannolikt att föraren anmäler, ännu mer osannolikt att det leder till något.

Det låter som ett ganska milt ”brott”. Inget som körkortet återkallas för, oavsett om man har prövotid eller inte. Tror ärligt att om polisen var på plats skulle de inte bry sig om att göra något, kanske bara ge en tillsägelse.

För återkallelse krävs normalt att man kör mycket för fort eller kör mot rött typ.
Samt alkohol och drograttfylla.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest