Start > Körkortsforum > Räcker det att läsa teorin på …

Räcker det att läsa teorin på kortkortonline.se

Nata 2020-10-21 17:14 ! Citera #
Hej,

Jag pluggade på appen ”ta körkort” och fick över 90% på slutprovet flera gånger men lyckades kugga teorin ändå, trots att jag pluggade massor.

Min fråga är om nån kan hjälpa mig med om det räcker att läsa teorin på denna sida + göra proven här eller måste man köpa teorin boken också?

Tacksam för svar!! :)
Ann 2020-10-21 19:31 ! Citera #
Hej! Vad tråkigt. Jag ska ha prov nästa vecka och plugga oxå bara på appen som heter ”Mitt körkort” och jag tycker appen är väldigt avancerad. Jag orkar verkligen inte med körkortsboken faktiskt. Men nu vet du ungefärlig hur och på vad du ska plugga.

Lycka till och hoppas att du klara det på andra försök.
Gäst 2020-10-21 20:37 ! Citera #
Läsa boken = djupinlärning
frågor i en app = ytlinlärning

Visst kan ni klara det utan boken men man får en större förståelse för allt i boken. Saker som är bra att veta helt enkelt.
Nata 2020-10-22 16:28 ! Citera #
Tack för svar, ja provet var myycket svårare än jag trodde faktiskt!

Men undrar väl egentligen om teorin här på korkortonline.se samt teorin i appen ”ta korkort” räcker att läsa eller är det ännu mer teori i boken? Nån som vet? :)

Tack
Gäst 2020-10-25 00:05 ! Citera #
Det kan räcka. Men det beror på hur du lär dig.
nkm 2020-10-29 18:36 ! Citera #
Hej!

Jag fick godkänd på mitt prov igår, det var mitt första försök och jag fick 58/65 rätt.

Sättet jag gjorde det på, som kan användas av några (inte alla, givetvis) är;

#1 - Läsa på lite om grund-trafikregler (högerregel etc.)
#2 - Göra lite prov online (Körkortonline fungerade bra för mig.)
#3 - Varje gång du har ett fel på ett prov, skriv ner va du har fel på, på papper eller i digitalt.
#4 - Läsa på och skriva ner om ’regeln’ du har haft fel om.
#5 - Göra flera prov - upprepa processen tills du har lärt dig varje regel du vid något tillfälle har haft fel om.

Till största del använde jag Körkortonline, och teoriprovet hadde mycket frågor som var liknande de frågorna vi får här på sidan.

Detta är ett alternativ, inte en facit, på hur man kan eller ’borde’ plugga. - Lycka till :-)
Nata 2020-11-02 16:55 ! Citera #
Hej,
Tack för tipsen! :)
Nata 2020-11-02 16:56 ! Citera #
När du skriver:
#5 - Göra flera prov - upprepa processen tills du har lärt dig varje regel du vid något tillfälle har haft fel om.

Menar du göra fler prov här på korkortonline eller på andra kanaler också? isånnfall vill du tipsa om vilka du använde?

Tack!
JP 2020-11-04 13:49 ! Citera #
Läste endast på körkortonline och på appen ta körkort. Jag började göra frågorna för ca 2 veckor sedan varje dag minst i 1,5 timme. Hade provet idag kl 12 och klarade provet med 54 poäng skulle dock rekommendera att man läser boken och försöker förstå helheten än att memorera frågorna då många frågor som man här på hemsidan ställs helt annorlunda på provet.
Teori torsk 2020-11-12 23:02 ! Citera #
Klarade provet idag 59 rätt, använde i stort sett denna körkorts sida bara kombinerat med att göra lite gratis teori tester på andra sider och appar men, nöt på dessa kapitel när ni kan få uppåt 90 % på varje prov ni gör, så är ni redo o ett tips är nöt in varje kapitel o gör testerna för varje kapitel så kommer ni klara slut testerna och det riktiga teori provet garanterat!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo