Att du tittar i backkameran vid backning är ju det största felet. Signalerar ju att du inte fixar det annars och att förlita sig på en dåligt upplöst kamera är aldrig ok.
Skit i allt vad kameror heter och använd speglarna som det är tänkt att man skall göra. Varför har man ens backkamera i körskolebilen? Låter som du behöver övningsköra i en mer naken bil, kanske en Golf från 00-talet med enbart ABS som utrustning.
Provförättarna får inte välja vilka de skall åka med, du får samma enbart för att denne tidigare kuggat dig. Det är ju den personen som ser om du lärt dig något sedan sist. Vill du ha någon annan, pricka in när denne är på semester, sjukskriven, har fridag eller byt helt enkelt uppkörningsställe.
Hej!
Du har helt rätt i det du skriver och det var genom att titta i speglarna som jag klarade parkeringen perfekt. För mig brast det i andra moment. Dock anser jag att provförrättaren borde tagit bort den just för att man får använda backkamera på uppkörningen samt för att visa lite engagemang. Jag hade en tidig uppkörning och har full förståelse för att de är trötta, men man sitter inte och gäspar högljutt och är nonchalant inför det faktum att man täckt över backkameran. Det är min poäng. Man är redan tillräckligt nervös och detta får en tappa all fokus. Åtminstone för mig.
Jag har skrivit till Trafikverket och avvaktar nu återkoppling.