Start > Körkortsforum > Otrevlig provförrättare

Otrevlig provförrättare

Minnie 2020-10-21 13:44 ! Citera #
Kuggade idag, vilket var fair för jag råkade köra för snabbt över en cykelbana. Resten av min körning var bra. Men det som gjorde mig så ledsen var hur fruktansvärt bitter provförrättaren var. Fick kommentaren ”Det är ingen idé att du gör en bra parkering” och ”Den här körningen var inte godkänd, men det förstår du väl precis is slutet när vi var framme vid trafikverket igen.

Vill läsa andras historier om otrevliga provförrättare för att inte känna mig så ensam, så dela på!
Förstår inte varför de måste vara så otroligt negativa? Han hade ju rätt i kritiken han gav om cykelbanan, men det finns liksom 1000 andra sätt att förmedla det på.:|
Gäst 2020-10-21 16:13 ! Citera #
Kan du dela med dig av körprovsresultatet? Låter som att du fick en dryg provförrättare men känns också som att det var mer fel än bara det du nämner..
Minnie 2020-10-21 16:22 ! Citera #
Gäst 2020-10-21
Kan du dela med dig av körprovsresultatet? Låter som att du fick en dryg provförrättare men känns också som att det var mer fel än bara det du nämner..
Det var bara cykelbanan han nämnde men det kanske var fler saker som påverkade jag vet inte, eller att det hände flera gånger. Han var väldigt kort i tonen och jag förstod inte allt han sa. Men i mailet stod det ”Grundorsak till underkännande är: din körning visar brister i att; visa god uppmärksamhet, identifiera olika trafiksituationer” och sedan stod de att de bristerna har visat sig i gatukorsning.

Bryr mig inte att han underkände mig, tyckte bara han hade en tråkig attityd.
Gäst 2020-10-21 17:20 ! Citera #
Men gud vilken otrevlig inspektör du fick. Sånna människor är ju fan de värsta som finns, i vilken stad körde du upp i?
HS 2020-10-21 17:48 ! Citera #
Sådana som honom borde inte var inspektörer,
Gäst 2020-10-21 18:36 ! Citera #
Gäst 2020-10-21
Men gud vilken otrevlig inspektör du fick. Sånna människor är ju fan de värsta som finns, i vilken stad körde du upp i?
Göteborg :scared:
Minnie 2020-10-21 18:38 ! Citera #
HS 2020-10-21
Sådana som honom borde inte var inspektörer,
Har alltid undrat vad det är för människor som blir inspektörer... kan ju inte precis vara ett drömjobb?
Cyklist 2020-10-22 09:53 ! Citera #
Cyklisten hade inte varit mindre bitter ifall du råkat köra på honom genom att du höll en för hög hastighet i svängen.

Det som du kallar ”råkade” är ett tecken på att du gör fel, och detta har inspektören lagt märke till ett flertal gånger under körprvet.
Gäst 2020-10-22 09:54 ! Citera #
Minnie 2020-10-21
Har alltid undrat vad det är för människor som blir inspektörer... kan ju inte precis vara ett drömjobb?
Det är nog ett drömjobb de gånger per dag som aspiranten är redo för provet.
Minnie 2020-10-22 10:39 ! Citera #
Cyklist 2020-10-22
Cyklisten hade inte varit mindre bitter ifall du råkat köra på honom genom att du höll en för hög hastighet i svängen.

Det som du kallar ”råkade” är ett tecken på att du gör fel, och detta har inspektören lagt märke till ett flertal gånger under körprvet.
Igen, menar inte att han bedömde fel, utan jag erkänner mina misstag till 100%. Tycker bara hans attityd var så onödigt otrevlig och tyken... det är inte som att man vill sitta i en bil ensam med honom igen. Det finns olika sätt att förmedla kritik till människor.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo