Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning efter 2 kug…

Klarade uppkörning efter 2 kuggade :)

sunbeam 2020-10-20 16:08 ! Citera #
Hej alla! Ville tacka för alla tips och råd jag fick från detta forum :)
Idag klarade jag uppkörningen efter två tidigare missade försök.

Det tips jag skulle vilja dela med mig till er som kämpar är att inte ge upp! Känslan av att bli godkänd är obeskrivlig! Fick tårar i ögonen när han sa att jag var godkänd :lol:

Om ni har haft kuggade uppkörningar ta med det ni kuggade på och öva på detta!
Jag hade t.ex problem med sväng på landsväg och backning och bokade in lektion för att endast fokusera på det.
Mycket handlar också om mängdträning! När du kör ska allt komma automatiskt och om du hamnar i en knasig situation ska du kunna hantera den utan att det skulle innebära fara för både dig och dina medtrafikanter!

Enligt mig är det bättre att ta fler lektioner än att bara boka prov så fort som möjligt om du har kuggat på vissa moment. Öva på detta innan du kör upp igen!

Kör upp när du är redo! Kör inte upp om du inte känner dig helt bekväm bakom ratten. :)

Bara min personliga åsikt, men främst GE INTE UPP!

:D

x
sunbeam 2020-10-20 16:17 ! Citera #
Och om du är nervös innan skulle jag rekommendera att försöka meditera innan! :) :lol:
Gäst 2020-10-20 16:39 ! Citera #
Grattis till körkortet gud vad skönt det måste kännas!!! :) :) Har kuggat fyra uppkörningar nu och sist kuggade jag för att jag körde över en heldragen linje... har tagit några lektioner sen dess och övat otroligt mycket så känner mig rätt så bekväm i min körning nu. Vart nånstans körde du upp? Har en ny tid om tre veckor igen ber till Gud att klarar det har kämpat med körkortet i ett helt år nu
sunbeam 2020-10-20 18:08 ! Citera #
Gäst 2020-10-20
Grattis till körkortet gud vad skönt det måste kännas!!! :) :) Har kuggat fyra uppkörningar nu och sist kuggade jag för att jag körde över en heldragen linje... har tagit några lektioner sen dess och övat otroligt mycket så känner mig rätt så bekväm i min körning nu. Vart nånstans körde du upp? Har en ny tid om tre veckor igen ber till Gud att klarar det har kämpat med körkortet i ett helt år nu
Ja känns så skönt! :D Efter jag blev kuggad blev jag lite omotiverad, men så glad att jag fortsatte att köra och boka in lektioner.

Attans! Men om du endast kuggade på det och det gick bra annars kommer det säkert gå bra för dig! Och jättebra att du övar! Om jag jämför hur jag körde första uppkörningen och nu så känner jag mig mycket mer bekväm - så tror verkligen att det gör stor skillnad! Timmar bakom ratten helt enkelt :)

Jag körde upp i Köping kl 14.45 och har främst övningskört i detta område men även i Stockholm för att öva på olika trafiksituationer.

Vidare skulle jag även rekommendera att om möjligt prova olika trafikskolor och lärare. Alla lär ut så olika, och genom att göra så har jag fått fler tips och trix.

LYCKA TILL!! Hör gärna av dig hur det gick sen :)
Gäst 2020-10-20 18:31 ! Citera #
Ja jag blev väldigt ledsen att det var grundorsaken till underkänt då allt annat gick jättebra. Jag har också tid 14:45 och ska köra upp med automat :) och att trafikskolor lär ut på olika sätt håller jag också med dig om då jag har övningskört hos två olika trafikskolor förut
Privat 91 2020-10-20 18:38 ! Citera #
Skall ha uppkörning på fredag kl 12.45
Är det bra tid?
Vill ha tips från all?
Gäst 2020-10-20 18:41 ! Citera #
Tips till dig ovan: övningskör den tiden du ska köra upp så att du vet ungefär vilken trafik du kan förvänta dig samt hur du ska agera osv
Gäst 2020-10-21 12:12 ! Citera #
Stort Grattis
sunbeam 2020-10-22 15:30 ! Citera #
Gäst 2020-10-21
Stort Grattis
Tack så mycket! :)
owe 2021-01-28 17:00 ! Citera #
Jag har försökt 2 gånger men jag fick underkänt, och nu försöker jag boka ett nytt prov men det närmaste jag kunde hitta är i juni vad kan ni ge för tips om hur, var och när.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest