Idag kl. 10:00 körde jag upp och har nu körkort! Jag har varit så sjuuuuukt nervös och stressad inför denna dag. Redan veckor i förväg har jag inte kunnat sova, inte kunnat slappna av osv. Det är en obeskrivlig känsla att klara körprovet. Jag vet att det kan vara väldigt ångestframkallande och helt ärligt så pendlade det från dag till dag vad gäller min självkänsla och körningen. Men de senaste dagarna innan uppkörningen då sa både jag, handledare och trafikskola att det skulle vara konstigt om jag inte klarade uppkörningen.
För alla er som ännu inte kört upp eller har kuggat, kämpa på. Jag vet att det är tufft och påfrestande, men man klarar det om man vill och gör sitt allra bästa!
Enligt mig själv fick jag en väldigt lätt uppkörning. Började vid trafikverket i Kumla, körde ut på en 70-väg mot en rondell som sedan tog mig till en 90-väg där jag kort därefter fick jag en vänstersväng, sedan fick jag köra lite på en mindre landsväg där hon även bad mig att bromsa hårt. Sedan körde vi runt lite i kommunen och backparkerade, sedan fick jag köra tillbaka. Hon var jättetrevlig, lugn, hade god ton och empatisk. Väl på plats vid trafikverket fick jag ett stort leende och ett ’’grattis!’’.
Lycka till alla!