Start > Körkortsforum > Är det värt att köpa teoriprov…

Är det värt att köpa teoriprov här? Ja

Yaya 2020-10-17 17:56 ! Citera #
Jag fick 63/65 på teoriprovet på första försöket, och frågorna var praktiskt taget identiska med de som ställs här på körkortonline. Alltifrån formuleringar till sakerna man frågar, som ”vem har företräde här”, ”får du köra om till höger här”, ”vilken andel av utsläppen står trafiken för” m.m. En av missarna var bara att jag inte visste att två stoptecken kan kombineras, men jaja.

För de som är osäkra på om det är nödvändigt eller verkligen till någon hjälp att betala för testerna här såsom jag var, så rekommenderar jag flertalet att ändå göra det.
Jag lägger ogärna pengar på något om jag tror att jag kommer undan billigare på något annat sätt, och jag är en duktig elev som lär mig saker på djupet. Jag försökte med att bara läsa igenom teoriboken flera gånger och göra en massa gratistest på olika sidor, men kände mig ändå osäker då jag första gångerna fick runt 80% när jag svarade på dem.
När jag sedan köpte testfrågorna här, märkte jag att det var flera saker jag missat, som de specifika undantagen för när man får köra om på höger sida, vilket jag istället lärde mig här.(delvis skyller jag på att formuleringarna i boken är lite kuggfrågiga ibland, du lär dig allt som står i boken och t.o.m. mer bara du läser igenom gratisteorin på den här eller någon annan hemsida som ikörkort.se. Jag visste t.ex. inte vad reflexerna på tung lastbil och släp över 3,5 ton var)

Till slut fick jag 95%-100% på de sista testerna här, och då kände jag mig säker på att teoriprovet skulle gå galant, vilket det också gjorde. Det var verkligen värt pengarna, både sett till lärovärde och tryggheten som vetskapen gav.

Jag har hört om mytiska personer som bara läst igenom boken och klarat det riktiga provet på första försöket, men för det stora flertalet dödliga föreslår jag ändå att öva på någon slags testhemsida med cirka 1000 frågor.
Som någon skrev på en anna tråd, så lägger de flesta redan tusentals kronor på körkortet. Om du känner dig osäker(var inte heller övermodig), är det en bra ide att lägga 199 kr till på att verkligen säkerställa att du vet det du borde.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo