Start > Körkortsforum > Min handledare låter mig inte …

Min handledare låter mig inte öva på rätt saker

Gäst 2020-10-16 18:37 ! Citera #
Jag kuggades på uppkörningen för att manövreringen inte är tillräckligt bra. Instruktören sa även att jag inte ska sitta och köra i svåra trafiksituationer som mitt i stan vilket är vad jag har gjort mycket. Jag antar att det kan bero på att man får in styrningen bättre om man kör längre sträckor.
Jag talade om detta för min handledare som svarade att han inte tror på det för man får mycket mer träning av att köra i svåra situationer och att om man kör långa sträckor så blir det bara fokus på manövreringen, trots att jag precis sa att det är vad jag kuggade på???? Min handledare har alltid varit väldigt svår och min instruktör sa till och med att jag verkligen bör byta handledare om möjligt men det finns ingen annan i min närhet som har körkort som kan vara handledare. Har verkligen inte råd med körlektioner heller. Jag är arbetslös och det är en stor anledning till varför jag behöver körkort, så att jag kan ta mig dit jobben finns. Min handledare pratar inte ens medan jag kör och berättar hur det går, kan inte svara när jag frågar vad jag behöver öva på och skämtar om att han inte kan några trafikskyltar plus säger saker som att man kan skita i att använda blinkers. Sedan får jag heller inte växla som man ska göra och när jag krypkör vid skymda korsningar som jag lärt mig göra så säger han åt mig att öka farten och växla upp. Hur ska man kunna lyckas på det här viset?
Gäst 2020-10-16 20:47 ! Citera #
Din handledare låter ju högst olämplig. Känns som att du kan lära dig saker på fel sätt av den personen, sånt kan vara svårt att träna bort senare.

Spara ihop till körlektioner eller skaffa ny handledare låter som det bästa.

Kolla upp körkortslån från csn om du är arbetslös.
Gäst 2020-10-16 21:01 ! Citera #
Kör privat det är mycket billigare och bättre! Då kan du köra långa sträckor också precis som du säger, och då kommer du få in den vanan som behövs! Körde själv mycket på skola och ångrar alla pengar jag gav till dom! Dom mjölkade mig mycket!
Gäst 2020-10-16 21:15 ! Citera #
Jag har körkortslån. Har använt det till körlektioner, har inte så mycket kvar och det måste gå till en andra uppkörning.
Har inte råd att ta om teoriprovet också så kan inte skjuta upp hur länge som helst.
Kan tyvärr inte byta handledare heller. Finns ingen annan som kan hjälpa mig.
Gäst 2020-10-16 23:54 ! Citera #
En kass handledare är fortfarande tid bakom ratten! Jag hade en dålig handledare,hon kunde ju köra bil såklart men inte så trafiksäkert och korrekt som trafikverket vill att man ska köra. Och riktigt opsykologisk som just körlärare. Därför tittade jag mycket på youtube hur trafiklärare vill att man ska köra och lärde mig på så sätt. Lärde mig själv helt enkelt. Fick klara mig på egen hand i de flesta situationer. Men jag fick jag en jäkla massa tid bakom ratten då jag körde varje gång vi skulle någonstans) säkert uppåt 600 mil. Gick strålande på uppkörningen och klarade den utan anmärkningar. Och det blev alltså inga trafiklektioner utan endast youtube och privat övningskörning (köra taxi åt morsan) :?
Björn He 2021-06-12 22:51 ! Citera #
Om man har en övningskörningslärare som av någon orsak vägrar sin elev övningskörning så kan man som är elev försöka säja att om inte du som är min handledare vill övningsköra med mig så kan väl jag som är elev gå och övningsköra hos nån trafikskola istället. Jag är säker på att trafikskolans personal har betydligt bättre kunskaper om bilkörning och trafikregler än vad de flesta privata övningskörningshandledare har, så då är det nästan rimligare att övningsköra hos trafikskola, eller åtminstone ta upp till tio körlektioner hos trafikskola kort före sin planerade uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo