Ge inte upp! Övningskör tills körningen känns helt automatiserad men jag tror du också behöver jobba med det mentala. Läs böcker om självkänsla och jobba med att tro på dig själv. Du behöver tro på att du kan det här för på uppkörningen ska du köra som du känner dig trygg i att göra, inte som du tror att de vill att du ska göra. Jag har själv varit i din situation - kunde köra men inte hantera nerverna. Jag flyttade fram min uppkörning ett par veckor, körde två körlektioner och massor privat (bla den tiden på dagen då jag hade tid för uppkörning) och jobbade stenhårt med självkänslan med olika övningar. Var nervös på uppkörningen men kunde ändå hantera det tack vare jobbet jag gjort med mig själv och klarade det.
Kämpa på!
Hej!
Jag kuggade fyra uppkörningar innan jag blev godkänd på femte. Det hela drogs ut över lite mer än ett år Pga att skolan kom ivägen. Jag var liksom tvungen att skriva teorin två gånger trots att jag blev godkänd första gången med 57 poäng.
Mitt tips är att fullständigt skita i hur du känner när det kommer till själva uppkörningen! Att nojja över att bli underkänd igen kommer bara leda till att du blir osäker i körningen, vilket bara kommer göra dig underkänd igen. Det värsta som händer är att du blir underkänd igen. Se det som en extra körlektion och ett tillfälle att bli en bättre bilist!
Tänk hur skönt det kommer bli när du väl är godkänd, trots att det kanske blivit fler uppkörningar för dig än för de allra flesta. Du klarar det! Ge inte upp nu, det vore att bränna pengarna i sjön. Lycka till!