Start > Körkortsforum > Hitta motivation igen

Hitta motivation igen

orkarej 2020-10-15 17:23 ! Citera #
Har misslyckats på flera uppkörningar nu. Det känns för jävligt och har svårt att hitta motivationen för att fortsätta kämpa.

Har ni några tips?
sunbeam 2020-10-15 17:27 ! Citera #
Har kuggat två gånger och efter varje gång kände jag mig omotiverad att fortsätta. Men jag började av en anledning, och har tagit fler körlektioner och känner mig mer bekväm bakom ratten nu.

Du började av en anledning och lagt ner mycket tid på detta! Vore så tråkigt att ge upp nu, och sen behöva ’’starta om’’ om du vill ta körkortet senare. Smid järnet medan det är varmt..

Rekommenderar dock att ta fler körlektioner, och öva mer på det du kuggade på. Idag bokade jag in en körlektion för att endast öva på att backa runt hörn och backparkeringar..

Lycka till x
orkarej 2020-10-15 17:32 ! Citera #
sunbeam 2020-10-15
Har kuggat två gånger och efter varje gång kände jag mig omotiverad att fortsätta. Men jag började av en anledning, och har tagit fler körlektioner och känner mig mer bekväm bakom ratten nu.

Du började av en anledning och lagt ner mycket tid på detta! Vore så tråkigt att ge upp nu, och sen behöva ’’starta om’’ om du vill ta körkortet senare. Smid järnet medan det är varmt..

Rekommenderar dock att ta fler körlektioner, och öva mer på det du kuggade på. Idag bokade jag in en körlektion för att endast öva på att backa runt hörn och backparkeringar..

Lycka till x
Tack för ditt svar!

Jag har kuggat fler än två gånger och skäms över att ens berätta hur många gånger jag faktiskt kört upp. Kan köra bra när jag övningskör men sen kommer uppkörning och allt blir kaos i huvudet. Lätt är det inte..

Önskar dig lycka till framöver, och håller tummarna för att du fixar det nästa gång! xx
sunbeam 2020-10-15 17:44 ! Citera #
Absolut! Jag förstår vad du menar. När man väl är med inspektören blir det så mycket press och allt som annars går automatiskt blir helt plötsligt mycket svårare. Jag har hört att vissa har haft sin handledare/trafiklärare med i bilen, men vet inte om det fortfarande går? Kanske gör det hela mer bekvämt om man har någon man känner i bilen.

Tack detsamma! Du kommer klara det så smånigom! Tänk inte så mycket på antalet gånger du har kuggat utan som en erfarenhet rikare :)
Det kommer kännas så bra när du väl får körkortet i handen :D x
Gäst 2020-10-15 17:56 ! Citera #
Har du kuggat så många gånger så är det nog något annat än nerver. Tror inte man är nervös 5:e gången man kör upp direkt det är mer första gången. Du kanske behöver träna mer helt enkelt och få mer timmar bakom ratten. Bara att fortsätta :)
Gäst 2020-10-15 18:26 ! Citera #
Ta noga reda på vilka moment det är som du kuggar på.
Fundera över ditt eget beteende.
Våga acceptera att det är något hos dig själv som orsakar beteendet.
Sedan kan du aktivt arbeta med det eller de områden som är ett problem.

Första kuggningen kan vara nerver, men gång fyra är inte det.
orkarej 2020-10-15 18:35 ! Citera #
Gäst 2020-10-15
Har du kuggat så många gånger så är det nog något annat än nerver. Tror inte man är nervös 5:e gången man kör upp direkt det är mer första gången. Du kanske behöver träna mer helt enkelt och få mer timmar bakom ratten. Bara att fortsätta :)
Svårt att säga vad det är. Kan köra ”perfekt” (utan större missar) en hel lektion på 60min men inte trafikverkets 30min. Kan ha och göra med prestationsångest eller liknande
Gäst 2020-10-15 20:15 ! Citera #
Jag vill inte låta elak eller så då jag förstår att du har det jobbigt just nu men de jag kan rekommendera är att istället för att boka upp flera uppkörningar, att du övar mera, utsätt dig mer till olika situationer de är då du utvecklas och lär dig. Försök att förstå vad det är du kuggar på och öva på det
Gäst 2020-10-16 21:06 ! Citera #
Ge inte upp! Själv klarade jag det på 4e försöket och blev helt knäckt varje gång det inte gick. Men som andra sagt, kör mer och försök också förstå hur DOM vill att man ska köra. Du får bara godkänt om du kör på ett väldigt specifikt sätt, det behöver nödvändigtvis inte vara det bästa eller enda sättet. Sen när du har körkortet kan du köra hur du vill. Men trafikverket har ett väldigt detaljerat körsätt som man måste kunna, annars klarar man det inte. Sen att ingen kör så i verkligheten är en annan femma.
Gäst 2020-10-16 23:57 ! Citera #
Du måste ju ha gjort något trafikfarligt under varje uppkörning då det är så man blir underkänd. Småmissar har de ju överseende med om det inte blir farligt. Du är inte redo helt enkelt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov