Körkortonline > Körkortsforum > Placering i rondell
Placering i rondell
Hahaha asså vet faktiskt inte nu vad som är rätt eller inte, men aja får väl gissa på att det inte spelar någon så stor roll
Gäst 2020-10-15
Hahaha asså vet faktiskt inte nu vad som är rätt eller inte, men aja får väl gissa på att det inte spelar någon så stor roll Du kan ju lita på det jag skriver då jag suttit med i ca 15000 cirkulationskörningar under körprov. Vad de andra som kommenterat har för erfarenhet vet jag inte.
Se dig för, samspela, ge tecken och anpassa din körning efter situationen. Då är och blir det inga problem!
www.uppkorningblog.com
blivande trafiklärare 2020-10-15
Cant argue with transportstyrelsen!
Ska du köra vänstersväng eller köra rakt i rondellen ska du hålla dig till vänsterfilen, ska du till till vänster i rondellen, alltså oftast 3e avfarten ska du ta vänstra körfältet.
Men sen beror det på om vägen ut från rondellen är dubbelfilig, då skulle du kunna ligga i vänsterfilen för körning rakt i rondellen
Men sen beror det på om vägen ut från rondellen är dubbelfilig, då skulle du kunna ligga i vänsterfilen för körning rakt i rondellen
Jodu 2020-10-16
Ska du köra vänstersväng eller köra rakt i rondellen ska du hålla dig till vänsterfilen, ska du till till vänster i rondellen, alltså oftast 3e avfarten ska du ta vänstra körfältet. Men sen beror det på om vägen ut från rondellen är dubbelfilig, då skulle du kunna ligga i vänsterfilen för körning rakt i rondellen
Jodu 2020-10-16
Ska du köra vänstersväng eller köra rakt i rondellen ska du hålla dig till vänsterfilen, ska du till till vänster i rondellen, alltså oftast 3e avfarten ska du ta vänstra körfältet. Men sen beror det på om vägen ut från rondellen är dubbelfilig, då skulle du kunna ligga i vänsterfilen för körning rakt i rondellen
1 2