Start > Körkortsforum > Hjälp!

Hjälp!

Gäst 2020-10-13 20:48 ! Citera #
Hej jag klarade uppkörning på första försöket för 2 veckor sedan och det betyder att nu har jag köttkorv vilken jag tycker är underbart efter att jag har kämpat i flera år och månader :D . Min jag undrar hur ska jag våga ut i trafiken ensam. Har ingen bil men jag tänkte hyra kanske över helgen bara och provköra men jag är sååå rädd. Rädd att göra fel :( . Funderar på att kanske börja provköra i lugna område.
Gäst 2020-10-14 09:23 ! Citera #
Grymt att du har en köttkorv, det är gott med alla tilbehör :D .

Skämtåsido.

Grattis till körkortet.
Nu är det milen som ska köras och bygga upp en erfarenhet.

Köp, låna eller hyr som du skrev.
Börja lungt och lokalt, sedan utökar du med längre rutter, åk till någon vän som bor en bit bort, använd gärna google maps för din planering av färdväg, där kan du även använda streetview, att kika på lite på ex korsningar, blir smidigare och du blir inte lika stressad, åk efter rusning exempelvis.

Lycka till och ses ute på vägen :)
Gäst 2020-10-14 21:28 ! Citera #
Måst säga att det inte är helt betryggande med att trafikverket släpper igenom folk som inte vågar köra bil :? Men får hoppas att du kan köra bil och bara överdriver lite. Det är väl bara att åka iväg? Du behöver ju inte åka in till östermalm direkt.
blivande trafiklärare 2020-10-15 10:48 ! Citera #
Gör som körskolan gör. försök hyra en bil från ett företag som ligger i ett lugnt område och öva lite innan du ger dig ut i trafiken.
Gäst 2020-10-15 12:40 ! Citera #
Ännu enklare, börja med att köra på tider som du vet har ett lägre tryck vad gäller mängden medtrafikanter.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov