Start > Körkortsforum > Kuggad pga manövrering

Kuggad pga manövrering

Gäst 2020-10-13 16:53 ! Citera #
Jag blev kuggad på min uppkörning på grund av manövreringen.
Blev rätt förvånad över detta då jag aldrig hört att min manövrering skulle vara dålig, jag tog en lektion på trafikskola för en månad sedan och då sa den instruktören ingenting om min manövrering det enda han hade att anmärka på var att jag körde för snabbt i vissa områden och det har jag övat på sedan dess.
Allting annat gick bra förutom möjligtvis motorvägen, har bara kört motorväg ett fåtal gånger men när jag gjorde det på trafikskolan för en månad sedan tyckte instruktören jag skötte det jättefint. Jag accelererade då på treans växel och det gjorde jag även idag, men enligt inspektören så accelererade jag inte alls och kom därför inte upp i fart jag hade även råkat snudda något spärrområde det kan jag väl ta men när det kommer till hastigheten som han anmärkte på så kom jag upp i 60 km/h och växlade där till 5an och gasade upp till 70-75 km/h där tog det stopp för det låg en stor lastbil framför oss och det gick inte riktigt att köra om där plus att jag snart skulle svänga av till höger.
Han påstod sedan att min manövrering ledde till ”potentiellt farliga trafiksituationer” och när jag bad honom att vara mer specifik och ge ett exempel så sa han ”jag vet inte det är svårt att säga” ?? När jag sedan kollade på den rapporten jag fick på mailen så stod att det manövreringen gjort att jag kuggat och att den påverkat alla andra delar av min körning + att det stod någonting om dåligt avstånd till bilen framför vilket jag verkligen inte fattar för jag höll långt avstånd hela tiden??? Jag låg i 45 km/h på 50väg så jag hade långt till bilen framför. Sedan mitt i stan körde jag mellan 10-20 km/h på 30-väg så där hade jag också långt avstånd och såg hela tiden till att kolla om det kom någon mot övergångsställena, motorbromsa och vara beredd. Jag förstår inte riktigt vad han menar då han inte kunde ge ett exempel eller berätta exakt vilken typ av manövrering han menade. Blir ju svårt att öva på då. Någon som varit med om liknande och kan ge råd?
Jadu 2020-10-13 21:17 ! Citera #
Förstår din frustration , blev också kuggad på manövrering för att min parkering var sne (fanns inga linjer och asfalten var oval dvs inga raka kanter) lol
Andra gången blev jag kuggad på att jag körde för snabbt bredvid en buss som inte var i trafik, finns riktigt äckliga inspektörer
Gäst 2020-10-14 09:00 ! Citera #
Kuggade också nästan på alt pga manövrering :(
Jadu 2020-10-14 10:11 ! Citera #
Ja det är just det som suger , om man t.ex blir kuggad på parkering så går de in på manövrering och in på andra saker typ som att man inte kan styra en bil.
Gäst 2020-10-14 21:31 ! Citera #
Idag var jag ute och körde bil, så kom jag fram till ett vägarbete så jag var tvungen att backa! Så tänkte jag backa in på en persons infart för att vända. Men jag råkade köra in i hans buske istället. Så fick jag motorstopp 2 gånger också. Men till slut gick det! Ahh fan va skönt med körkort, jag har ju uppenbarligen visat att jag kan manövrera ett fordon till skillnad från er 8-) men fortsätt öva !
Gäst 2020-10-15 10:17 ! Citera #
Att misslyckas med parkering är en brist i manövrering.
Hur skulle det annars bedömas tycker ni?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor