Du har klarat det enkla delen, nu kommer den svåra
hehe.
Ja mina uppkörningar var väl goda erfarenheter
Körde upp i Farsta. Första gången fick jag en helt OK manlig inspektör som inte sa så mycket. Var extremt nervös så gjorde några hjärnsläpp. Som till exempel när jag hade väjningsplikt för att svänga ut på huvudled så det första jag gör på den huvudleden är att stanna för de som kommer till höger
Fyfan, och jag hade till och med kört på den vägen förut.
Så hjärnan fungerar fan inte som normalt när man är så nervös. Men men lite små missar som den men anledningen till kuggen var att jag stannade för en utryckande ambulans och sedan fick jag motorstopp när jag skulle köra igen. Det var på en avfart till motorväg.
Jag visste ju att det var kört och jag är inte den som visar känslor sådär så jag typ frågade om det var något som var bra, då sa han ”Ja” så pratade vi lite om det han tyckte var bra osv. Fast jag hade gått in på att garanterat kugga första så blev jag ändå besviken dagarna efter över det. Det går liksom inte att resonera med sin hjärna och säga till sig själv att det inte gör något. Började tänka att det här kanske inte går. Sen hade jag ju inte tagit en enda trafiklektion heller
så funderade ju lite på om det var kört och kanske inte skulle gå vägen det där. Men jag bokade in ny uppkörning 15 dagar senare, och jag körde inte en enda gång under den tiden
Så kommer jag dit till Farsta igen och ska köra upp. Fick en annan manlig inspektör som var lite mer chill. Han frågade vart jag bodde så sa jag ”Ehhh Tyresö!” Så säger han sedan att då får jag köra mot Tyresö
Hmm.. för bra för att vara sant tänker jag då. Så vi körde mot Haninge/Tyresö. En väg jag kört ett antal gånger. Fick till slut åka till LIDL i Haninge, parkera och sedan köra tillbaka till trafikverket. Gick fantastiskt bra hela vägen så jag kände fan på mig att det här blir godkänt. På påfarten till motorvägen på tillbakavägen så kom det en fet lastbil där i filen som jag tänkte gasa förbi innan jag körde in. Men lastbilen drog på i typ 100
Så jag fick liksom avbryta och lägga mig bakom istället. Vart lite nervöst där.
Men vi kom tillbaka till trafikverket och gubben sa att ”det gick ju bra det där, och vad händer då? Ja, man får körtkort.” Något sånt. Kändes bra