Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet 58p

Klarade teoriprovet 58p

anonym 2020-10-12 17:32 ! Citera #
Ville bara skriva av mig här om att jag idag klarade teoriprovet med 58 poäng (godkänt 52p). Nu är det ’’enbart’’ uppkörningen kvar, vilket jag har på tisdag nästa vecka. Är mycket mer nervös inför det. Det som hjälpte mig inför teoriprovet var att göra tester via nätet (trafikskolaonline) om och om igen, tills jag enbart fick 1-3 fel per test. Sedan gjorde jag även random test på nätet bara för att få lite nya frågor och nya perspektiv så att jag inte missar något.

På mitt test var det mycket statistik frågor, alltså gällande män och kvinnor i trafiken, vilka olyckor som inträffar mest, varför unga dör sent på natten när de kör bil osv. Så tänk mycket på det! Det var också en del frågor gällande placering. Sedan var det en del frågor som inte riktigt tagits upp i varken körkortsboken eller där det kommit några frågor om, men fick gissa mig fram på många utav dessa och tänka logiskt. Fanns en del frågor där flera alternativ kunde vara korrekta, men man fick helt enkelt prioritera och tänka ’’okej vad är viktigast’’ eller ’’okej, nu får jag tänka logiskt här’’. Vissa frågor var nästan omöjliga att kunna, men som sagt, tänk logiskt.

Imorse innan provet, var jag såklart nervös men jag hade på känn att jag bör klara det med tanke på att jag enbart fått något enstaka fel när jag gjort provtester osv. Så min rekommendation är att göra en massa tester tills ni känner att, nää nu känns det som att jag kan relativt mycket om allt och jag får något enstaka fel på varje test jag gör, då kommer det att gå bra!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor