Start > Körkortsforum > Tips till teoriprov

Tips till teoriprov

elias123 2010-05-17 19:52 ! Citera #
Jag klara teoriprovet idag, fick 57rätt

Mitt tips till er som ska göra teoriprov

Gör så här:

Läs Körkorts boken 2ggr, komplettera med körkortsonlines frågor (Gör alla), + Trafikskolan teo
Gäst 2010-05-18 09:39 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet för 4,5 år sedan, kuggade men klarade det på andra försöket eftersom att jag tänkte mer ”logiskt” då. På vissa frågor finns det flera svar som är rätt, men då måste man tänka på vilket som passar bäst in på frågan, har tappat mitt körkort nu efter att ha haft det i tre år, fått en spärrtid på 2,5 år innan jag får söka lämplighetsintyget igen.

Jag måste göra om allting, och har märkt att många regler ändrats. Försök att öva till teoriprovet på sidor där frågorna ”blandas om”, annars är det lätt att man bara lär sig att det är ”B” som är svar på den frågan. Utan att egentligen ens behöva läsa den och tänka efter.

Lycka till allihopa, det underlättar så otroligt mkt med ett körkort!
Johnny 2010-05-24 17:46 ! Citera #
Har läst boken ett antal ggr men många saker fastnar inte och det känns som jag har läst det för första gången varje gång. Har dock blivit godkänd på vissa faser och hoppas att körkortonlines frågor är till stor hjälp.
Lillmil 2010-06-04 13:31 ! Citera #
Vad är det för skillnad på Körkort-onlines frågor och Körskolans teorifrågor?
Gäst 2010-06-17 20:33 ! Citera #
Hej

Boken och tester är det bästa!
Gäst 2010-07-01 19:11 ! Citera #
Läs den fler gånger!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov