Start > Körkortsforum > På vilket sätt får man instruk…

På vilket sätt får man instruktioner på uppkörningen?

Gäst 2020-10-12 12:09 ! Citera #
Får man namnet på en viss stadsdel och sedan ska man köra dit? Får man ta vilken väg man vill?
Där jag ska köra upp är massa vägar avstängda på grund av vägarbeten i hela stan så jag är lite nervös, jag bor heller inte i stan utan jag bor utanför men jag har övningskört där förstås. Spelar det någon roll vilken väg man tar om man ska till en viss stadsdel eller får man ta vilken man vill? Vad händer om man kör fel? Jag har även hört att vissa bara får instruktionen att ”köra hemåt”. Får man ta vilken väg som helst då också? Vill dem att man tar motorvägen eller spelar det ingen roll om jag skulle ta den eller landsväg hemåt?
Gäst 2020-10-12 13:21 ! Citera #
De säger att du ska följa skyltar mot något eller säger när och var du ska svänga. Kör du fel är det nog ingen större fara, bättre att göra det än att göra något sent och osäkert filbyte.
Gäst 2020-10-12 15:03 ! Citera #
Det är i princip idiotsäkert. De säger exakt vilken skylt du ska följa typ strax innan den kommer i ditt synfält. Går inte att misslyckas. Bara du kan titta långt fram och planera din körning så är det helt enkelt bara att läsa en text. :o Det är ju inte första gången de kör där heller så de vet ju exakt. Detta till skillnad mot att övningsköra med min morsa som inte ens visste vart vi skulle och blev lack och började skrika när vi körde fel. ;) Härliga minnen! Ja jämfört med det så är en uppkörning riktigt enkel faktiskt! 8-) Men som sagt du kan ju köra fel också, bara att vända på ett fräsigt sätt, typ köra runt hela rondellen tillbaka eller så. Då visar du ju bara upp lite extra skills. ;) Du ska ju inte vara rädd för det där. Det som kan hända är att du är jävligt nervös och inte kan använda hjärnan som vanligt! Detta hände mig första uppkörningen så jag glömde bort regler och skit, gick inge bra alls. Men jag körde åt fel håll :o
Förarprövaren 2020-10-12 19:15 ! Citera #
Här kan du läsa om körprovets alla delar, bla om hur inspektören instruerar dig under körningen.
https://uppkorningblog.com/2016/04/12/korprovet-del-2-genomgangen/
Gäst 2020-10-12 19:54 ! Citera #
Förarprövaren 2020-10-12
Här kan du läsa om körprovets alla delar, bla om hur inspektören instruerar dig under körningen.
https://uppkorningblog.com/2016/04/12/korprovet-del-2-genomgangen/
Man hittar nästan inget på er hemsida, kanske dags för lite uppdatering :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
59
I går 18:24
5
I går 17:06
4
I går 05:37

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov