Körkortonline > Körkortsforum > Samma trafikinspektör

Samma trafikinspektör

Gäst 2020-10-08 14:51 ! Citera #
Hej, jag undrar om någon vet om man får samma trafikinspektör eller om det är olika vid varje tillfälle?
Gäst 2020-10-08 15:41 ! Citera #
Det är väldigt lite chans att du får samma inspektör.
Gäst 2020-10-09 19:27 ! Citera #
Jag körde upp 4 ggr och fick först 2 samma och andra 2 en annan
Gäst 2020-10-10 09:54 ! Citera #
Ju större stad du kör upp i, desto lägre sannolikhet att du får samma skulle jag tro.
Gäst 2025-03-17 14:11 ! Citera #
Hur ser det ut nuförtiden. Jag kuggades nyligen med samma inspektör som förra gången. Den här gången kritiserades jag på två punkter som gick helt felfritt förra gången. Jag höll inte med henne och vill helst ha en annan inspektör nästa gång. Kan man välja inspektör om man ringer in till Trafikverket?
Nisse 2025-03-18 22:18 ! Citera #
Nej, du kan inte välja inspektör eller byta, det är slumpen som avgör vem du får.
Gäst 2025-03-20 23:09 ! Citera #
Prova att inte boka en ”sista minuten tid”
Det kan vara så att den inspektören har andra arbetsuppgifter och sen öppnas det upp ett prov för den inspektören inte har behov av mer tid för arbetsuppgiften. Då blir det samma inspektör.
För det är inte så att slumpen avgör genom att det dagen innan slumpas ut.
Utan när du sen en ledig tid, då är det inspektörens lediga tid du ser och bokar, men ja, på sätt och vis så slumpas det på så vis att ingen vet ju vilken av tiderna som är till vilken inspektör..
Gäst 2025-03-21 11:34 ! Citera #
Men oavsett om jag bokar en sista minuten tid eller inte så kan jag få samma inspektör eftersom det är en slump vem man får så det spelar nog ingen roll. Det står inte när jag bokar tiden vilken inspektör jag kommer ha. Jag kanske redan bokat tiden till en annan inspektör och sen när jag ombokar tiden får jag samma inspektör som innan. Det hade känts orättvist att få samma inspektör igen. Man ska inte kunna få samma mer än två gånger tycker jag..
Gäst 2025-03-22 07:24 ! Citera #
Gäst 2025-03-21
Men oavsett om jag bokar en sista minuten tid eller inte så kan jag få samma inspektör eftersom det är en slump vem man får så det spelar nog ingen roll. Det står inte när jag bokar tiden vilken inspektör jag kommer ha. Jag kanske redan bokat tiden till en annan inspektör och sen när jag ombokar tiden får jag samma inspektör som innan. Det hade känts orättvist att få samma inspektör igen. Man ska inte kunna få samma mer än två gånger tycker jag..
Nej det är ingen slump på det viset att en tombola snurrar och inspektören väljs..

Ja du kan ju så klart få samma inspektör igen, men som jag skrev vissa inspektörer kör bara B-prov
Vissa inspektörer prövar på fler behörigheter

Och några har faktiskt andra arbetsuppgift som teoriprov tolkprov huvudskyddsombud, skriver frågor till teoriprov osv.
Så fråga du din inspektör nästa gång så gissar jag på att den inte kör 9 B prov om dagen minst 4 dagar i veckan :)

Den tiden du bokar blir den inspektören du kör med, men precis som du skriver, du kan ju inte se det
Gäst 2025-03-22 08:11 ! Citera #

”Nej det är ingen slump på det viset att en tombola snurrar och inspektören väljs..”

Men det hjälper inte mig oavsett då jag inte vet vem jag får och det enda jag kan göra är väl att ringa Trafikverket och fråga när inspektören jobbar,men kanske inte det heller kommer hjälpa mig. :)

Jag menar slump som att jag inte vet vilken inspektör jag kommer få helt enkelt, men ok, jag förstår vad du menar. Men chansen minskar om det är som du säger om de arbetar med att godkänna förare för som testar sig för andra typer av körkort.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov