Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörningen!

Kuggad uppkörningen!

Villhakörkortnu 2020-10-08 14:50 ! Citera #
Jag är såå ledsen! Jag kuggadeuppkörningen över en liten små detalj som hon hakade upp sig på, hon tyckte inte att jag körde i mitten av vägen i landsväg ÄVEN då jag faktist gjorde det tyckte hon att jag borde ha kört mer åt hennes sida.. sedan påpeka hon om hur jag behöver bromsa innan vänstersvängen även då jag har en bil bakom mig som kysser mitt röv (ursäkta språket) hur ska jag bromsa då han är så nära och kanske kör in i mig?. Nu är jag jättestressad inför mitt nästa uppkörning :(
David 2020-10-08 15:03 ! Citera #
Jag brukar ha inställningen att sikta på mötande trafik med bilen, då brukar jag hamna i mitten av körbanan.
Angående vänstersvängen så bör du nog bromsa mjukt, om inte bakomvarande hinner stanna är det då inte ditt fel :D
Villhakörkortnu 2020-10-08 15:39 ! Citera #
David 2020-10-08
Jag brukar ha inställningen att sikta på mötande trafik med bilen, då brukar jag hamna i mitten av körbanan.
Angående vänstersvängen så bör du nog bromsa mjukt, om inte bakomvarande hinner stanna är det då inte ditt fel :D
Jag ska tänka på det inför nästa uppkörning och hoppas på de bästa :)
Gäst 2020-10-08 17:15 ! Citera #
Tryck lätt på bromsen för att tända bromsljuset så fattar bilen bakom dig utan att du saktar ner direkt. Eller så svänger du av höger istället och vänder om det känns farligt.
Villhakörkortnu 2020-10-08 18:53 ! Citera #
Gäst 2020-10-08
Tryck lätt på bromsen för att tända bromsljuset så fattar bilen bakom dig utan att du saktar ner direkt. Eller så svänger du av höger istället och vänder om det känns farligt.
Jag hade ingen möjlighet till att vända höger, men jag ska tänka på det i framtiden, att inte bry mig så mycket om bakomvarande trafiken :)
Anonym 2020-10-08 21:47 ! Citera #
Hej! Kuggade också idag, var körde du upp?
Villhakörkortnu 2020-10-08 22:37 ! Citera #
Anonym 2020-10-08
Hej! Kuggade också idag, var körde du upp?
Körde upp i norrköping du? Man blir så omotiverad inför nästa tillfälle
Anonym 2020-10-08 23:01 ! Citera #
Villhakörkortnu 2020-10-08
Körde upp i norrköping du? Man blir så omotiverad inför nästa tillfälle
Agh! Gjorde uppkörningen i Malmö, känner mig också omotiverad men samtidigt vill jag bara göra om den så snabbt så möjligt för att får körkortet överstökat men vill förtjäna den också såklart!
Villhakörkortnu 2020-10-09 08:32 ! Citera #
Anonym 2020-10-08
Agh! Gjorde uppkörningen i Malmö, känner mig också omotiverad men samtidigt vill jag bara göra om den så snabbt så möjligt för att får körkortet överstökat men vill förtjäna den också såklart!
Jag känner exakt samma!! Bokade upp den första lediga tiden, så ska köra upp på tisdag igen och försöka tänka på att bromsa i tid osv :) när har du uppkörning igen?
Anonym 2020-10-09 22:31 ! Citera #
Villhakörkortnu 2020-10-09
Jag känner exakt samma!! Bokade upp den första lediga tiden, så ska köra upp på tisdag igen och försöka tänka på att bromsa i tid osv :) när har du uppkörning igen?
Så braa! Lycka till! Jag har den 20onde, alltså tisdag efter dig! Du får skriva ifall du klarade den!! Vill veta

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo