Start > Körkortsforum > Kuggade första - lyckades boka…

Kuggade första - lyckades boka till två dagar efter

M 2020-09-23 22:17 ! Citera #
Hej
Körde upp i Farsta idag och blev kuggad pga två tabbar vid cirkulationsplatser (väntade enl inspektören för länge vid cpl 1) och vid det andra cpl som var direkt efter var jag så uppstressad att när jag skulle lägga i 1ans växel så fastnade den inte. Uppkörningen var kl 13 och många kommenterade då att det var bra tid med lite trafik - upplevde det inte som att det var jättelite trafik. Eller så var jag ett nervöst vrak. :|
Hursomhelst - lyckades boka en ny tid, också i Farsta om två dagar. Dock kl 7:25. Jag tänker såhär, köra ska man kunna göra oavsett tid och andra faktorer, men ville ge mig så goda förutsättningar som möjligt och hade därför bokat första uppkörningen till 13:00. Någon som har erfarenhet av att köra upp vid 7-8 tiden?
Och några tips på hur man kan lugna ner sig inför nästa körprov? Jag vill inte göra så onödiga tabbar igen nämligen.
Tack på förhand!
Gäst 2020-09-23 22:28 ! Citera #
För mig var det värre med nerverna på andra uppkörningen ;) Lyckades få 0 sömn under natten eftersom att jag var brutalt nervös. Så skulle jag köra upp i Farsta kl 9. Halsade en red bull innan och körde hårt! Det blev godkänt 8-) Men ligg inte och var nervös nu va ;) heh heh
Gäst 2020-09-23 23:46 ! Citera #
Tror det e bra att du har tidigt, så kan du int egå och oroa dig hela dagen! :) bara pang på ! heja :)
M 2020-09-25 08:44 ! Citera #
KLARADE DET!!! Så lycklig.

Till alla som är rädda för att ta en för tidig tid - var inte det. Som sagt så körde jag 13:00 första gången och då var det betydligt mycket mer trafik än nu imorse 7:25. Kan säkert ha med vilken rutt man tar att göra, men bara så man inte stryker några tider eller så.
Gjorde några småfel, som att ta tredje avfarten istället för andra från cpl - men vände tillbaka på ett bra sätt. Jag hade sagt till mig själv, att INTE JAGA UPP MIG, och det var precis det jag inte gjorde. Så ett tips till de som ska göra körprovet - jaga inte upp er!

Sen en stooor eloge till Lotta på Trafikverket Farsta. Vilken effing stjärna! Hon fick mig att vara lika lugn som när jag körde med min körlärare från trafikskolan.
Gäst 2020-09-25 10:46 ! Citera #
M 2020-09-25
KLARADE DET!!! Så lycklig.

Till alla som är rädda för att ta en för tidig tid - var inte det. Som sagt så körde jag 13:00 första gången och då var det betydligt mycket mer trafik än nu imorse 7:25. Kan säkert ha med vilken rutt man tar att göra, men bara så man inte stryker några tider eller så.
Gjorde några småfel, som att ta tredje avfarten istället för andra från cpl - men vände tillbaka på ett bra sätt. Jag hade sagt till mig själv, att INTE JAGA UPP MIG, och det var precis det jag inte gjorde. Så ett tips till de som ska göra körprovet - jaga inte upp er!

Sen en stooor eloge till Lotta på Trafikverket Farsta. Vilken effing stjärna! Hon fick mig att vara lika lugn som när jag körde med min körlärare från trafikskolan.
Stort grattis! Njut av helgen nu :lol:
Gäst 2020-09-25 10:46 ! Citera #
Vart fick du köra då? Till Haninge C ? :x
Gäst 2020-09-25 11:03 ! Citera #
Gäst 2020-09-25
Stort grattis! Njut av helgen nu :lol:
Hur länge och ofta hade du övningskört? Lånade du körskolan bil? Körde du upp manuell lr automat? Och vilken rutt? :D
M 2020-09-25 12:00 ! Citera #
Gäst 2020-09-25
Vart fick du köra då? Till Haninge C ? :x
Ut till höger frånTrafikverket, och sen fick köra mot Nynäshamn och Huddinge C. Högersväng på landsvägen, tillbaka sen mot Stockholm där hon bad mig att ta avfarten mot Älvsjö. Svänga in på Larsboda för att stanna och sedan starta i backe och backa runt hörn. Sen tillbaka till Trafikverket och backa in i parkeringsrutan.
Körde du också idag?
M 2020-09-25 12:07 ! Citera #
Gäst 2020-09-25
Hur länge och ofta hade du övningskört? Lånade du körskolan bil? Körde du upp manuell lr automat? Och vilken rutt? :D
Började köra juni. Körde till en början med pappa för att få lite körvana, och sen tog jag en ”intensiv” på 17 lektioner på trafikskolan. Körde ca 2 gånger/vecka med pappa. Körde manuell och lånade inte körskolans bil, men hade tur att körskolans bilar var samma modell som min pappas :lol:
Rutten: Ut till höger frånTrafikverket, och sen fick köra mot Nynäshamn och Huddinge C. Högersväng på landsvägen, tillbaka sen mot Stockholm där hon bad mig att ta avfarten mot Älvsjö. Svänga in på Larsboda för att stanna och sedan starta i backe och backa runt hörn. Sen tillbaka till Trafikverket och backa in i parkeringsrutan.
Lycka till!
Gäst 2020-09-25 13:43 ! Citera #
M 2020-09-25
Började köra juni. Körde till en början med pappa för att få lite körvana, och sen tog jag en ”intensiv” på 17 lektioner på trafikskolan. Körde ca 2 gånger/vecka med pappa. Körde manuell och lånade inte körskolans bil, men hade tur att körskolans bilar var samma modell som min pappas :lol:
Rutten: Ut till höger frånTrafikverket, och sen fick köra mot Nynäshamn och Huddinge C. Högersväng på landsvägen, tillbaka sen mot Stockholm där hon bad mig att ta avfarten mot Älvsjö. Svänga in på Larsboda för att stanna och sedan starta i backe och backa runt hörn. Sen tillbaka till Trafikverket och backa in i parkeringsrutan.
Lycka till!
Var gjorde du högersvängen på landsväg, i Haninge C?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest