Start > Körkortsforum > Hur lång tid ska man klara man…

Hur lång tid ska man klara manöverbanan på?

Gäst 2010-05-15 12:39 ! Citera #
Hejsan , ska snart göra halkbanan och jag undrar hur snabbt man ska klara manöverbanan/provet på?

Tacksam för svar ! //Kristoffer
Gäst 2010-05-15 19:22 ! Citera #
Så snabbt som de säger till dig! Om du ska köra 50 gör det, inte mer inte mindre!

MVH R-M
Gäst 2010-05-15 20:15 ! Citera #
paxbonum
Så snabbt som de säger till dig! Om du ska köra 50 gör det, inte mer inte mindre!

MVH R-M


Var inte så jag menade. Jag menade innan man gör själva halkbanan, så gör man väl en manöverbana? När man ska göra genom lite koner och sen backa och sen köra tillbaka bredvid konerna? Eller har jag fel?

//Kristoffer
aoummm 2010-05-15 22:54 ! Citera #
Ingenting är på tid på halkan (om det är det du menar med ”manöverbana”?). Viktigt att däremot tänka på är att följa instruktionerna och notera skillnaden i olika farter - eftersom man är i ”helt skyddad verkstad” är det lätt att glömma att reflektera vad som faktiskt händer. Glöm inte att släppa upp kopplingen - en kille i vår grupp blev kuggad eftersom han körde sönder motorn.
Gäst 2010-05-16 00:53 ! Citera #
Jag körde ej privat utan med körskola. Hade ingen ”manöverbana” att klara utan vi körde bara med halt underlag. Om någon bana ska köras är det väl för att se att man nåt viss nivå i utbildningen, inte att man ska köra på viss tid! Skulle vara kanska konstigt i så fall tycker jag.

MVH R-M
Gäst 2010-05-16 01:54 ! Citera #
paxbonum
Jag körde ej privat utan med körskola. Hade ingen ”manöverbana” att klara utan vi körde bara med halt underlag. Om någon bana ska köras är det väl för att se att man nåt viss nivå i utbildningen, inte att man ska köra på viss tid! Skulle vara kanska konstigt i så fall tycker jag.

MVH R-M


Det är iallafall så i falun om man tar privat .
Gäst 2010-05-16 08:59 ! Citera #
Säkert. Det var bara jag som inte visste ;) . Bor inte i falun!

MVH R-M
Gäst 2010-05-16 17:33 ! Citera #
paxbonum
Säkert. Det var bara jag som inte visste ;) . Bor inte i falun!

MVH R-M


Satt och letade och hittade det. Man ska klara det på 40 sekunder!
http://www.ntf.se/dalarna/halkbanan/default.asp?RecID=27116

Tackar mig själv //Kristoffer

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor