Start > Körkortsforum > Vilka fel råd att göra?

Vilka fel råd att göra?

Gäst 2020-09-22 23:06 ! Citera #
Vilka fel har man råd att göra på en uppkörning, dvs som man inte lär bli kuggad för?
Gäst 2020-09-22 23:19 ! Citera #
Tyvärr så är inspektörer och deras bedömning väldigt olika. Vissa är schyssta och ser till helheten medan andra är otroligt passiva och kuggar för minska lilla. De verkar inte alla utgå från samma arbetsmall, varje ort kör sitt egna lilla arbetssätt.
Gäst 2020-09-22 23:46 ! Citera #
Vad som helst bara det inte blir trafikfarligt. Motorstopp 5 st inga problem. Faila backning runt krön 2 gånger men klarar det på tredje? Inga problem. Men får du motorstopp i en cirkulationsplats då jävlar är det klippt, raka vägen tillbaka till trafikverket vettu.
Gäst 2020-09-25 09:16 ! Citera #
Jag tyckte att jag gjorde många små fel här och där, det klantigaste var nog att jag hade blinkers på i typ hundra meter efter cirkulationsplatsen :cry:
Men gjorde inte några fel som skulle kunna klassas som trafikfarliga eller så iallafall, sen så försökte jag prata så mycket som möjligt om vad jag gör och varför jag gör som jag gör under körningen så att det inte blev något missförstånd mellan mig och kontrollanten om vad jag gjorde, och så att det var tydligt om jag tyckte något vart lite fel också.
Förarprövaren 2020-09-25 11:13 ! Citera #
Hej!

På min blogg, Uppkörningsbloggen, har jag skrivit ett antal inlägg som tar upp dessa frågor. Ett av dem handlar specifikt om vad inspektören ”släpper”. Läs det (det är länkat nedan)!
Där står att det är i Sammanhanget som ditt eller dina missar bedöms.

https://uppkorningblog.com/2016/10/16/vilka-fel-slapper-inspektoren/

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 22:14
1
I dag 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor