3 gången kanske gillt vem vet
Hej alla vänner där ute som kämpar med sitt körkort som jag.
Jag ska ha min 3 uppkörning om några veckor och undrar lite saker jag kuggade på att jag inte tog luckor i rondeller, körfälts byte glömmde kolla döda vinken en gång bara men de övriga körfältsbyten kollade jag och nu till min fråga måste man göra alla mometen om som säkerhetskontroll, backning osv och jag vill även fråga er om hastigheten är 40 ska man hålla på 40 eller ska man köra lägre? Har inte så bra trafikskola och privatlärare vill kasta ut min privatlärere ur bilen när vi övningkör som är oxå min man hahaha för att han bara skriker och har dålig beetende och han trycker ner mig rätt mycket och gör så jag får dålig förtroende han är väldigt irriterande när det kommer till körning gör jag ett fel så kommentera han mig o ger mig dåligt med kritik samma som skolan gör de kriterier hela tiden när man gör fel jag kan även säga. Lesen om det blev en lång story=)
Det blir helt enkelt en ny uppkörning med valfria moment av inspektören, kan bli vad som helst med andra ord. Inspektören kommer inte se att du t.ex har klarat av att köra rakt fram på en väg utan att köra ner i diket och är beredd på det värsta.
Hej!
Var beredd på att de kollar allt
Men försök träna på det som du vet inte är dina starkaste sidor! Om det är 40 ska du fortfarande anpassa hastigheten till sikt och trafiksituation, exempel: 30-40 om fri sikt+huvudled. 15-20 vid högerregeln. Långsamt i stan med massa gångtrafikanter.
Jag tycker det låter skitjobbigt att din man trycker ner dig och ger dig dåligt självförtroende? Lyssna inte på honom du är grym! Och for what it’s worth finns det hjälp att få utöver körkorts relaterade saker när det kommer till idiotiska partners som får en att må dåligt..... Hoppas du mår bättre, det förtjänar du! Kram!
(jag som skrev det ovan här btw ”Gäst”)Alltså verkligen, jag tycker du ska ta det på allvar med din man. Ingen förtjänar att tryckas ner. Och verkligen inte för att man försöker ta körkort. Men inte över något annat heller såklart. Heja heja heja! kram!
Jag har precis som du kuggat två gånger och om man har klarat säkerhetskontrollen så kommer man inte få göra om den. Jag frågade min körlärare exakt din fråga och hon sa att dom såklart kommer kolla extra på det du kuggat sen innan men att det även kan komma andra saker som du inte gjort förut. Jag behövde tex inte parkera alls på min andra uppkörning men backa runt hörn på båda.
Hej vänner jag har bokat en ny uppkörningt tid nästa vecka känner mig redan nervös för den att jag inte gör små fel och så vill verkligen ta körkortet så jag slipper hela denna stress. Hur kan jag tänka just den dagen jag ska köra upp? Vilka fel är ok? Och ska man ha en låg hastighet när man kör på en smal gata med parkerade bilar på båda sidorna?
Hej vänner jag har bokat en ny uppkörningt tid nästa vecka känner mig redan nervös för den att jag inte gör små fel och så vill verkligen ta körkortet så jag slipper hela denna stress. Hur kan jag tänka just den dagen jag ska köra upp? Vilka fel är ok? Och ska man ha en låg hastighet när man kör på en smal gata med parkerade bilar på båda sidorna?
Använd sunt förnuft helt enkelt. Du ska använda fantasin att det kan vara ett barn eller en cykel som kan komma ut från en bil och ha en sån låg hastighet att du kan hinna bromsa för sånt. Men du ska inte köra onödigt segt heller. Finns inget rätt utan det bedömer du själv på den gatan du är på. Kör defensivt och försök att stanna så lite som möjligt.
Senaste foruminläggen
Rubrik