Start > Körkortsforum > Är rädd att kugga igen

Är rädd att kugga igen

Gäst 2020-09-18 12:21 ! Citera #
Hej alla det är så här jag har kuggat 2 gånger första gången va det för små saker och samma sak på andra också jag är ledsen och besviken på mig att jag aldrig kommer ta körkortet även inspektöreren sa du kan hantera bilen du är inte långt ifrån körkortet det jag kuggar dig på är småsaker.Jag gick hem ledsen fick kraftigt huvudvärk pga av att jag kugga igen mina barn ser upp till mig och vill att jag ska ta körkortet har sån press på mig sj.herregud har dålig självförtroende oxå kan jag säga tycker jag är så dålig när jag kuggar.och jag lägger bara pengar och kuggar igen.hjälp mig vad ska jag göra? Hur ska jag göra för att klara att ta körkortet.
Gäst 2020-09-18 13:17 ! Citera #
Hej! Vill först och främst säga att jag förstår hur du känner då jag också har kuggat och visst, det suger men du säger själv att du har kuggat för småsaker och att till och med inspektören instämt att det är småsaker och att du förövrigt kan manövrera fordonet. Du har klarat alla moment i körkortsutbildningen och har det sista steget kvar och det är nu du ska samla all din kraft och kämpa för du är SÅ nära. Jag VET att du kommer att få körkortet när som helst, det är ett faktum. Och vet du vad? Det kommer att kännas så mycket bättre när du väl har ditt kort i handen med tanke på att du inte var en av de med tur som klarade sin uppkörning på första, utan du var en av de som fick kämpa lite extra. Och tänk på alla fina platser du kommer att kunna åka till tillsammans med dina barn och hur roligt ni kommer att ha och hur mycket lättare livet kommer bli med ditt efterlängtade körkort. Tappa inte hoppet, kläng fast vid dessa tankar och jag lovar dig att du kommer att klara det! Och den dagen du tar körkortet så berättar du för dina barn att din körkortsresa är ett bevis på att oavsett hinder och motgångar så ska man aldrig ge upp tills man når sin dröm vilket var precis ditt fall :) Jag håller tummarna för dig bästa du, lycka till!
Gäst 2020-09-21 14:47 ! Citera #
Gäst 2020-09-18
Hej alla det är så här jag har kuggat 2 gånger första gången va det för små saker och samma sak på andra också jag är ledsen och besviken på mig att jag aldrig kommer ta körkortet även inspektöreren sa du kan hantera bilen du är inte långt ifrån körkortet det jag kuggar dig på är småsaker.Jag gick hem ledsen fick kraftigt huvudvärk pga av att jag kugga igen mina barn ser upp till mig och vill att jag ska ta körkortet har sån press på mig sj.herregud har dålig självförtroende oxå kan jag säga tycker jag är så dålig när jag kuggar.och jag lägger bara pengar och kuggar igen.hjälp mig vad ska jag göra? Hur ska jag göra för att klara att ta körkortet.
Förstår dig. Är i en liknande sits, då jag kuggat 3 gånger varav den sista var jag väldigt nära godkänt. Men vågar inte köra upp igen..
Gäst 2020-09-21 15:54 ! Citera #
Var inte orolig, Sverige är ett av de (om inte det allra) hårdaste länderna vad gäller krav på att få körkort. Det finns folk som har behövt köra upp nästan 20 gånger (Inte ett skämt!) innan de äntligen fick sitt kort, så du är inte ens i närheten av de sämsta här i landet som ändå lyckats ta körkortet! (Visst att det sen kostat dem en liten förmögenhet...)

Se bara till att reflektera över de småsakerna du kuggar på och lita på att du kan hantera de andra delarna, du kommer se att du är en bättre förare än du tror!

Vidare är det också väldigt nervöst att köra upp, men nu vet du ju hur allt går till så nu det borde det bli ännu lättare att förbereda dig mentalt inför nästa gång.

Ge inte upp!
Gäst 2020-09-22 01:17 ! Citera #
Gäst 2020-09-21
Var inte orolig, Sverige är ett av de (om inte det allra) hårdaste länderna vad gäller krav på att få körkort. Det finns folk som har behövt köra upp nästan 20 gånger (Inte ett skämt!) innan de äntligen fick sitt kort, så du är inte ens i närheten av de sämsta här i landet som ändå lyckats ta körkortet! (Visst att det sen kostat dem en liten förmögenhet...)

Se bara till att reflektera över de småsakerna du kuggar på och lita på att du kan hantera de andra delarna, du kommer se att du är en bättre förare än du tror!

Vidare är det också väldigt nervöst att köra upp, men nu vet du ju hur allt går till så nu det borde det bli ännu lättare att förbereda dig mentalt inför nästa gång.

Ge inte upp!
Tack för dina uppmuntrande ord :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest