Start > Körkortsforum > Äta och dricka före uppkörning

Äta och dricka före uppkörning

Gäst 2020-09-17 17:04 ! Citera #
Hej hallå.

Har ni andra haft någom speciell tanke på mat och dryck före uppkörningen? Något som ger extra energi, samtidigt som magen håller sig i skinnet? För min egen del hade jag min uppkörning på eftermiddagen, 16.45 och laddade upp med en ordentlig frukost med två baguetter med kycklingröra på den ena och skagenröra på den andra, med sallad och sedan åt jag inget mera under dagen, då jag var orolig för att magen skulle säga ifrån efter något som jag hade stoppat i mig vid lunchtid (för övrigt står man sig rätt länge på den frukosten).

Sedan en halvtimme innan jag skulle köra, tog jag en flaska Pucko (600 ml), drack upp två deciliter, och hällde i en deciliter Dextropur (druvsocker i ströform) och en deciliter grädde, skakade om allt ordentligt och slukade alltihop. Det gav mig en sådan enorm energikick, mer än vad någon energidryck någonsin har gett mig, jag mådde som en prins, var hur avslappnad som helst, och klarade det på första försöket.
Sanna 2020-09-17 17:23 ! Citera #
Kuggade för 6 gången har gett upp mår så dåligt !!!’några snälla ord tack
Gäst 2020-09-17 17:25 ! Citera #
Sanna ge inte upp!!!! Tro mig du klarar det bara fortsätt och kämpa och visa att du kan så går det!! :)
Gäst 2020-09-17 18:24 ! Citera #
Hej sanna jag kuggade min andra körning på 3 små misstag igen men jag ger ej upp ge inte upp lätt fortsätt tills du når mål boka nytt bara.
Sanna 2020-09-17 20:22 ! Citera #
Har mått så dåligt idag . Teorin går ut också jag vill inte ens sätta mig i en bil mer mitt självförtroende är lika med noll
A 2020-09-17 20:43 ! Citera #
Vet hur de känns, tro mig! Jag klarade min uppkörning på 3dje försöket i en stad under rusningstid (och jag trodde de skulle bli kuggat pga okänd stad+rusning)

Mina 2 första uppkörningar hade jag på 2 olika små städer, som jag trodde jag skulle klara galant men nej då.. tyckte dock jag kprde bra då , men tysligen inte..

3dje försöket i en stad som är lite större, som jag aldrig vart i förut och rus tid på köpet, jag blev godkänd då, äntligen! Även fast jag tycker jag körde sämre då, jämnförst med första å andra gången så ja, du blir godkänd när du minst anar!
Sanna 2020-09-17 21:16 ! Citera #
A tack för att du peppar mig men känner mig värdelös . Jag har barn de har längtat och verkligen trott på mig känns som jag svikit hela min familj. Jag kör bra men när jag kommer dit så blir det fel som jag gråtit idag och känt mig värdelös
Kanel 2020-09-17 21:29 ! Citera #
Sanna, oroa dig inte! Det känns stort nu, men du är bara en lugn körning med nerverna i styr från att kunna släppa allt och tänka på roligare grejer :) försök att slappna av, du kör säkert grymt! Försök att fokusera nervositeten på att ha extra mycket uppsikt, och tro på dig själv! Det går när det går, ingen annan klandrar dig annat än du själv heja!
Gäst 2020-09-17 23:17 ! Citera #
Hmm... jag sov ingenting under natten och åt ingen frukost, körde upp vid 9:00. Det gick ju prima :) Godkänd utan anmärkningar!
Låter nog inte så smart att äta som en buffé innan. Du ska ju bara sitta i en stol i 25 minuter ca ingen världsprestation :o Men ett bra tips är att träna innan typ så man blir lite trött lugn för nerverna.
Gäst 2020-09-26 01:38 ! Citera #
Risgrynsgröt med kanel, Bravo tropisk juice, Lidl Bellaroma snabbkaffe, en banan och dadlar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor