Start > Körkortsforum > Uppkörning i Högsbo, tips/rutt…

Uppkörning i Högsbo, tips/rutt?

Porsche 2020-09-16 19:42 ! Citera #
Hej, jag ska köra upp i Högsbo och jag skulle vilja kolla om någon har erfarenhet av att köra upp där, det blir första gången jag kör upp där och är ej bekant med området, jag har kört flera gånger i Hisingen dock och kan området utantill.

Ni som har kört upp i Högsbo berätta gärna er erfarenhet och rutt.

Tack på förhand
Åby431 2020-09-18 04:14 ! Citera #
Du kommer få antingen köra mot Mölndal,Askim eller mot centrum för senare köra mot Mölndal. Ganska simpla vägar, önskar dig all lycka
Malin 2020-09-18 12:18 ! Citera #
Tack för svar :D har själv kört upp där? :)
Mamma 2020-09-18 12:25 ! Citera #
Verkar vara väldigt dåligt med folk här som har erfarenhet av att ha kört upp i göteborg högsbo :?
Dabado 2020-09-18 12:49 ! Citera #
Har ej kört upp ännu men ska göra det i slutet av okt. Kört lite i området för att o få lite koll på eventuellt luriga ställen. Visste av tidigare erfarenhet att det är ganska blandad körning mellan lägsta hastighet 30 km/h och högsta hastighet 90 km/h inom ett relativt litet område. Har identifierat en del luriga korsningar, påfarter och avfarter. Inget svårt men ändå sånt som jag kände var skönt att inte bli överraskad av på en uppkörning. Så mitt tips är, kör en del kring askim, eklanda, sisjön, högsbo områdena.

Men allt har såklart med traffikvana och reaktionstid huruvida dessa ställen är något problem eller ej. :)
Lycka till!
Dabado 2020-09-18 12:52 ! Citera #
Har ej kört upp ännu men ska göra det i högsbo i slutet av okt. Kört i området för o få koll på eventuellt luriga trafiksituationer o så. Det är til att börja med ganska blandad körning från lägsta hastighet 30 km/h och högsta hastighet 90 km/h inom ett relativt litet område. Har identifierat en del luriga korsningar, påfarter och avfarter. Inget svårt men ändå sånt som jag kände var skönt att inte bli överraskad av på en uppkörning. Så mitt tips är, kör en del kring askim, eklanda, sisjön, högsbo områdena.

Men det har såklart med traffikvana och reaktionstid huruvida dessa ställen är något problem eller ej. :)
Lycka till!
Malin 2020-09-18 13:01 ! Citera #
Har hört att även Majorna kan vara ett alternativ man kör till
Olle 2021-04-21 11:57 ! Citera #
Fick göra uppkörning på majora så ja, där får man också köra

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest