Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen i Malmö! …

Klarade uppkörningen i Malmö! AMA

Kanel 2020-09-16 17:35 ! Citera #
Hej! Idag fixade jag min uppkörning i Malmö - är så himla glad!!! Har övningskört i nio år men bara kört upp en gång innan. När det blev underkänt tyckte jag allt kändes skitjobbigt med körkort och behövde tid för att orka investera pengar och tid i det igen. Men idag gick det!!! Och jag tog min första ensamrunda med bilen, snurrade runt i nästan tre timmar :)))
Nån som har frågor om uppkörning i Malmö så kanske jag kan svara, fråga på!
Och kämpa på, lyssna på er körlärare och lita på att det går till slut - bränn bara inte ut er på ett körkort! <3
Gäst 2020-09-16 22:47 ! Citera #
Grattis till körkortet!!!! :)

Själv har man kört upp i Malmö två gånger tidigare och kommer aldrig köra upp där igen... vilken tid körde du upp?
Kajan 2020-09-17 08:12 ! Citera #
Va kul! Grattis!
I vilket område körde ni? Och var fick du starta i backe?
Kanel 2020-09-17 10:41 ! Citera #
Tack! Det kommer säkert gå skitbra nästa gång, var du än kör upp :)
Jag fick en tid 10:30, var helt tomt typ! Rekommenderas verkligen, om ni kan få ungefär då. Plus, behövde inte nöja hela förmiddagen utan tog sovmorgon och sen en ”förberedande lektion” på 40 min med körläraren och sen direkt till provet.

Jag fick köra ut vänster från Trafikverket och sen vänster igen, sen fick jag svänga höger vid rödljus en och därefter följa skyltarna mot Kalmar (såg att det var skyltat e6 mot Kalmar Lund så jag letade gröna skyltar!) Efter det minns jag inte exakt. Vi körde lite motorväg mot Lund, senkördevi av mot Staffanstorp och därefter nordanå. Vi körde krokiglandsväg ut från Nordanå och sen vänstersväng från större landsväg direkt inpå påfart motorvägen mot malmö. Jag fick stanna på Willys nära Trafikverket och parkera/backa men behövde inte starta i backe! O, förresten, på vägen tillbaka fick jag åka en gata med allé-träd och dör gäller HÖGERREGELN! Hadesomtur var åkt där tidigare och reagerat på att det inte var huvudled - lätt att missa!!

Rekommenderar allmänt att köra kring runt Trafikverket innan. Det lugnade mig iaf!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo