Start > Körkortsforum > Får fel på trafikregler

Får fel på trafikregler

Jonas 2010-05-12 17:05 ! Citera #
Hej
Har stora problem i teoriprovet, jag får fel hela tiden på trafikregler, men på STR distanstest får jag 35 av 36 alltid på trafikregler, hur ska jag öva?, kan man öva vägverkets trafikregler med nåt sätt eller nåt
blir förbannad gjort det 5 gånger nu -.-
Billy Andersson 2010-05-14 02:13 ! Citera #
Kan vara pga av att de formulerar om frågorna på teoriprovet. Försök att förstå innebörden istället för att bara memorera svaren på testerna.
(Nu vet ju jag inte om du bara memorer svaren, om inte så får du helt enkelt plugga mera)
Lycka till.
Gäst 2010-05-15 20:19 ! Citera #
Jonas
Hej
Har stora problem i teoriprovet, jag får fel hela tiden på trafikregler, men på STR distanstest får jag 35 av 36 alltid på trafikregler, hur ska jag öva?, kan man öva vägverkets trafikregler med nåt sätt eller nåt
blir förbannad gjort det 5 gånger nu -.-


Många som jag vet som kuggat på just Trafikregel frågorna har använd ” TrafikskolaN TEO ” och pluggat, sen har dom klarat det!
Prova , kostar inte mycket heller !

//Kristoffer
Gäst 2010-05-16 01:02 ! Citera #
Det är ju många frågor på teorin som handlar om trafikregler så det blir väl lätt fler fel på det området. Blev så för mig också. Jag tror det handlar mycket om hur de formulerar frågorna. Läste om några här på korkortsforumet som gjorde frågor till varann som de övade på. En bra idé för då kan man upptäcka om man verkligen förstått hur olika regler gäller! Teo programmet är inget jag rekommenderar. Den varianten jag hade (2009) var full av fel (kanske är tillrättat nu?) och det är ju verkligen slöseri med tid att lära in svar som sedan inte stämmer! Om man anv det programmet bör man nog dubbelkolla svaren i någon bok så de inte blir fel.

MVH R-M

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor