Start > Körkortsforum > Ärrad efter kuggning

Ärrad efter kuggning

Gäst 2020-09-15 12:28 ! Citera #
Hejsvejs!! Ja som ni kan läsa i rubriken har jag blivit ärrad efter att jag kuggade körningen... det gick dåligare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig, var tvungen att hålla tillbaka tårarna under tiden jag körde för jag märkte att det gick åt helvete. Oavsett misstag på misstag försökte jag hålla mig lugn och göra allt jag kunde för att köra bra TROTS min sjuka nervositet som sabbade kortet för mig den dagen. Hur som haver, snart har jag uppkörning igen efter lite mer än en månad sen sist och jag håller nu på att öva på momenten jag är osäker på (öhmm...BACKPARKERING!!). Har ni något tips på hur man backparkerar enklast? Jag vet liksom på ett ungefär hur jag ska göra med själva manövreringen men känner att jag behöver något ”riktmärke” eller vad man ska säga för att veta i vilken parkering osv bilen hamnar i (blir förvirrad och har svårt att avgöra det med). Sen blev jag även underkänd på säkerhetskontrollen, så några enkla tips på fullständig säkerhetskontroll skulle sitta fint med :) Skulle bli så glad om någon kunde hjälpa mig med detta :D
Gäst 2020-09-15 12:37 ! Citera #
Enklaste med backparkering är väl att titta bakåt och gå på känn :D Annars kan du ju köra fram till rutan på din höger sida. Sväng fullt till vänster och kör fram en bit. Sedan svänger du lätt till höger och backar in i fickan. Titta bakåt och justera din position. Det är enkelt :D !
Men du alla blir ju ärrade efter en kuggning. Man känner sig kass helt enkelt, som att det plötsligt blir hopplöst och inte kommer gå vägen. Men oftast är det ju bara nerver som ställer till det så att man gör skumma misstag. Hände mig också :) Sedan klarade jag det på andra försöket utan anmärkningar. Men jag var lika nervös andra gången. Hade inte lyckats sova en timme under natten så skulle jag köra upp vid kl 9 :? Drog en red bull innan, gick bra :D
Klara 2020-09-15 14:46 ! Citera #
Det finns jättebra videos på Youtube där dom visar fullständig säkerhetskontroll både ut och invändigt :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest