Min handledare sitter jämt helt tyst, har även bara varit negativ och sagt från början att jag säkerligen inte kommer klara av det speciellt bra. Han säger även att jag till exempel inte ska/behöver göra vissa saker trafikskolan lär ut. Detta har försvårat det mycket för mig och det kommer ju alltid vara så, någon annan handledare har jag inte eller ekonomin för att bara köra på körskola. Jag har nu bokat uppkörning om en vecka för jag har kört i ungefär två år. Jag bokade även in en körlektion på körskola och min trafiklärare sa då att jag kör för fort i korsningar där högerregeln gäller och att man bör köra i ca 10 km/h, jag körde runt 20. Det var även så att jag inte planerar min körning utan tvärbromsar alldeles före en cirkulationsplats men det tror jag berodde mest på bilen. Min handledare har en gammal och väldigt sliten bil som tar jättelång tid på sig att komma upp i hastighet så jag är van att trycka hårdare på gasen och när jag övningskör privat så saktar jag in rätt långt innan cirkulationsplatser men tror det blev så sen inbromsning på körskolan för att jag inte tänkte på hur mycket snabbare det gick i deras bil.. Min trafiklärare sa att han hade kuggat mig om det var en uppkörning.
Men han bara behövde säga till en gång så rättade jag dessa misstag därför gjorde jag dem bara precis i början av lektionen ändå sa han att han hade det varit upp till honom så hade han sagt att jag behöver minst fem lektioner till, mindre beroende på hur snabbt jag lär mig. Det tyckte jag lät lite väl mycket? För jag vet att jag är snabblärd och dessa saker sitter redan nu. Min handledare har gått med på två lektioner till innan min uppkörning om en vecka och vi kör ofta rätt länge nu på sistone (2-3 timmar) och det blir ju sammanlagt lika mycket som fem lektioner på en trafikskola skulle bli i timmar. Sedan har jag även vissa småproblem som att jag blir osäker på vilken fil jag ska ta, men det kan jag egentligen. Det blir ofta krångel bara när jag kör med min handledare för han kan säga typ en meter före en korsning att jag ska svänga av åt ett visst håll eller åka till en viss ort och då hinner man ju inte med. Men vad tror ni, är detta saker något man kan öva in så det sitter på en vecka? Det andra fungerar bra med placering på vägen, avstånd till bilar, motorvägskörning, blinkers, parkering, ecodriving och backa runt hörn. Sådant kan jag.