Start > Körkortsforum > Automat

Automat

Gäst 2020-09-09 17:04 ! Citera #
Hur är trafikverkets bilar? Volvo v 60?
Gäst 2020-09-09 19:16 ! Citera #
Hej! Du kan läsa på Trafikverkets hemsida vilka bilar som används för automat/manuell för varje ort. Eftersom det skiljer sig per ort kan jag inte ge ett exakt svar på frågan, kika på hemsidan istället. :)
Gäst 2020-09-09 19:54 ! Citera #
Jo jag har kollat men hur vet man vilken man ska köra med om de har 2 olika bilar för automat jag är kanske trög men tack för tipset.
Gäst 2020-09-09 19:56 ! Citera #
Jag körde upp med Trafikverkets Volvo v60 idag. Så bra bil, har bara kört trafikskolans sega Golf innan så den var en dröm och till och med mycket lättare att köra. Inspektören gick till och med igenom alla funktioner innan jag fick ställa in allt.
Gäst 2020-09-09 22:35 ! Citera #
Hehe, det är en automat. Bara att tuta och köra. Hur stor skillnad kan det vara ? Deras manuella v60 är jäkla najs, dock stor skillnad från en bensindriven renault clio 2004.Det insåg jag efter 5 kärringstopp. Men lycka till kompis !
Gun 2020-09-11 17:38 ! Citera #
Är det lätt och köra med en Volvo v60 automat och isåfall när man ska göra invändning vad behöver man kika på och vad ska man svara inspektören ska man bara kontrollera och säga att det stämmer eller hur går det till samma sak med utvändigt har uppkörning på måndag snälla svara mig!
Gäst 2020-09-11 18:29 ! Citera #
Måste man veta vart alla reglage sitter för exempelvis halvljus osv ifall de frågar om en säkerhetskontroll
Gäst 2020-09-11 19:34 ! Citera #
Gun 2020-09-11
Är det lätt och köra med en Volvo v60 automat och isåfall när man ska göra invändning vad behöver man kika på och vad ska man svara inspektören ska man bara kontrollera och säga att det stämmer eller hur går det till samma sak med utvändigt har uppkörning på måndag snälla svara mig!
Jag körde upp i en Volvo v60 automat. Större bil men enkel att köra. Fick själv göra utvändig kontroll av mönsterdjup på däcken. Tittade och kände på alla 4 däck och talade om att de hade en bra mönsterdjup, däcken har ju en klack.
Beror helt och hållet på vad inspektören ber dig göra, kan vara alltifrån belysning, däck, tuta, broms etc. Oftast bara en sak. Kolla upp säkerhetskontroll v60 på Youtube. Var redo på allt, lycka till!
Gäst 2020-09-11 19:44 ! Citera #
Gäst 2020-09-09
Hehe, det är en automat. Bara att tuta och köra. Hur stor skillnad kan det vara ? Deras manuella v60 är jäkla najs, dock stor skillnad från en bensindriven renault clio 2004.Det insåg jag efter 5 kärringstopp. Men lycka till kompis !
Tror du på riktigt att trafikverket bedömer en förares förmåga att bara tuta och köra om den kör upp med automatbil? Skulle ju vara super enkelt.
Gäst 2020-09-11 23:15 ! Citera #
Krypkör man med bromsen i denna bil eller och behöver man ge mycket gas för att komma upp i högre hastigheten

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor